Yayın:
Yol tıkanıklığının ekonomisi üzerine

Küçük Resim

Tarih

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Ertürk, Hasan

Yazarlar

Johnson, M. Bruce

Danışman

Dil

Türü

Yayıncı:

Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

Bu makalede, şehir içinde otomobille seyahatin piyasa talebini parasal-fiyat gibi zaman fiyatının bir fonksiyonu olarak piyasa arzını trafik yoğunluğu ve ortalama hız arasındaki varsayılan ilişkilerden türetilen bir akış fonksiyonu olarak ifade eden bir model sunulmaktadır. Trafik tıkanıklığının niteliksel olarak farklı tipleri belirlenmektedir. Parasal ve zaman vergileri biçiminde marjinal maliyet fiyatlaması, trafik tıkanıklığının her iki tipini kontrol etmede uygulanabilir ve etkin bir yöntem olarak sunulmuştur. Mevcut ampirik çalışmaların sonuçları kullanılarak, şehir içi yolların üç tipi için vergi şedülleri hesaplanmıştır.

Açıklama

Çevrilen makalenin kaynağı: M. Bruce Johnson. “On the Economics of Road Congestion”, Econometrica, Vol. No. 1-2 (January-April, 1964), ss. 137-150.

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Yol tıkanıklığı, Parasal ve zaman vergileri, Piyasa arzı, Trafik yoğunluğu

Alıntı

Johnson, M. B. (1993). "Yol tıkanıklığının ekonomisi üzerine". çev. Hasan Ertürk. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1-2), 235-252.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

2

Views

13

Downloads