Publication:
Tıp eğitimi ve yetişkin öğrenmesi

dc.contributor.buuauthorÖzdemir, Senem Turan
dc.contributor.departmentTıp Fakültesi
dc.contributor.departmentAnatomi Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-03-29T06:36:12Z
dc.date.available2021-03-29T06:36:12Z
dc.date.issued2003-07-10
dc.description.abstractTıp eğitiminde uygulanacak en doğru yöntemi bulmaya yönelik arayışlar değişen dünya koşullarına paralel olarak sürmektedir. Tıp fakültesinde öğrenim gören yetişkin bireylerin öğrenme özelliklerinin bilinmesi, öğrenci profillerinin belirlenmesi, tıp eğitiminde daha iyiye ulaşma adına faydalar sağlayacaktır. Bu çalışmada, yetişkin bireylerin öğrenmesine yardım etme bilim ve sanatı olarak tanımlanan andragojik öğrenme modelinden bahsedilerek, yetişkinlerin öğrenme özelliklerinin bilinmesinin tıp eğitimine sağlayacağı katkılar vurgulanmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe searches in order to find the most appropriate method for the medical education keep on going parallel with the constantly changing world conditions. Appraciating the learning characteristic of the adults studying in medical schools and determination of students' profile would be useful to achieve better results in medical education. In this study, the andragogic learning method which is known as the science and art of aiding for the adult learning has been discussed and the contributions of the acknowlegement of learning characteristics into the medical education has been emphasized.
dc.identifier.citationÖzdemir, S. T. (2003). ''Tıp eğitimi ve yetişkin öğrenmesi''. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 29(2), 25-28.
dc.identifier.endpage28
dc.identifier.issn1300-414X
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage25
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/420354
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/18520
dc.identifier.volume29
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Medical Faculty
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTıp eğitimi
dc.subjectYetişkin öğrenmesi
dc.subjectPedagoji
dc.subjectAndragoji
dc.subjectAdult learning
dc.subjectMedical education
dc.subjectAndragogy
dc.subjectPedagogy
dc.titleTıp eğitimi ve yetişkin öğrenmesi
dc.title.alternativeMedical education and adult learning
dc.typeArticle
dc.typeDerleme
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentTıp Fakültesi/Anatomi Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
29_2_8.pdf
Size:
151.11 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: