Publication:
Müzik teknolojileri kapsamında geliştirilmiş sanal işitsel ortamın yaylı çalgı öğrencilerinin entonasyon farkındalığına etkileri

dc.contributor.advisorÖz, Nesrin
dc.contributor.authorTehli, Selda
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-01-18T12:13:08Z
dc.date.available2021-01-18T12:13:08Z
dc.date.issued2020-01-09
dc.description.abstractTeknoloji, zaman ilerledikçe yaygınlaşmış ve sürekli gelişim göstererek her alanda kendini yenilemiştir. İnsanlar da bu yeniliklere ayak uydurarak, müzik yapma, müziği öğrenme ve öğretme süreçlerinde teknolojiden faydalanmaktadır. Yapılan bu çalışmanın amacı, müzik teknolojileri kapsamında geliştirilen sanal işitsel ortamın, yaylı çalgılar eğitimi sürecinde öğrencilerin entonasyon farkındalığına etkisini incelemek ve süreç hakkında değerlendirme yapmaktır. Araştırmada “Karma Yöntem” kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutu “ön test- son test kontrol gruplu” deneysel desen kullanılarak, 15’i deney, 15’i kontrol gruplarına atanan toplam 30 kişiden oluşan katılımcılara “Çalgı eğitiminde entonasyon farkındalığı” ölçeği uygulanması ile oluşturulmuştur. Çalışmanın deney aşamasında, müzik teknolojilerinden yararlanılarak, deney grubunda yer alan katılımcıların akustik açıdan kendilerini İstanbul Cemal Reşit Rey Konser Salonu sahnesinde çalıyormuş gibi hissetmeleri sağlanmıştır. Deney grubunda yer alan katılımcılara, vi bu deneyim hakkındaki düşüncelerinin sorulması ile gerçekleştirilen odak görüşmesi ise araştırmanın nitel boyutunu oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen veriler sonucunda, müzik teknolojileri kapsamında geliştirilmiş sanal işitsel ortamın, yaylı çalgı çalan öğrencilerin entonasyon farkındalığında belirgin bir fark yaratmadığı görülmüştür. Fakat müzik öğretmeni adayları ile yapılan görüşmeler, sanal işitsel ortam teknolojisinin bizlere yepyeni olanaklar sağladığını, bu teknolojinin entonasyon farkındalığı oluşturmada belirgin bir fark yaratmasa da katılımcıların heyecan ve isteklerinden yola çıkarak yapılacak yeni araştırmalara katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir.
dc.description.abstractTechnology become widespread in time and by showing progress constantly, it has modernized itself in every area. People make use of this technology in areas like making music, learning and teaching process by keeping up with this innovation. Aim of this study is to analyze the effects of virtual auditory place that is improved within music technology on students intonation awareness and make an evaluation about the process. In this research, “Mixed Method” is used. Research’s quantitative dimension is formed by implementing “intonation awareness on instrument education scale to that are appointed to 30 participant, who are 15 experiment, 15 control groups by using the experimental design “pretest/final test control group”. By making use of the music technology, Participants who take part in experiment group are provided to feel as if they play in İstanbul Cemal Reşit Rey Concert Hall in terms of acoustic viii performance. Focus interview that is made by asking questions about this experience to the participants of the experimental group is forms the research’s qualitative dimension. As a result of the data that is achieved from this research, the effects of students who play string instruments is not determined. However, interviews with the candidates of music teachers show that technology of virtual auditory place can provide new opportunity, and even if this technology is a bit ineffective of producing intonation; awareness, motivation, self sufficiency and ranking cognitive strategy can go up to the surface by looking the excitement and desire of the participantus and making new studies.
dc.format.extentXVI, 81 sayfa
dc.identifier.citationTehli, S. (2020). Müzik teknolojileri kapsamında geliştirilmiş sanal işitsel ortamın yaylı çalgı öğrencilerinin entonasyon farkındalığına etkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/15256
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEntonasyon
dc.subjectYaylı çalgı eğitimi
dc.subjectFarkındalık
dc.subjectMüzik teknolojileri
dc.subjectIntonation
dc.subjectString instrument education
dc.subjectAwareness
dc.subjectMusic technologies
dc.subjectString instrument education
dc.titleMüzik teknolojileri kapsamında geliştirilmiş sanal işitsel ortamın yaylı çalgı öğrencilerinin entonasyon farkındalığına etkileri
dc.title.alternativeThe effects of virtual audıtary place developed as part of musical technology to intanotion awareness of string instrument learners
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı/Müzik Eğitimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
SELDA_TEHLİ.pdf
Size:
3.85 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: