Publication:
Anaokulu çocuklarının belirsizlik içeren sözlü iletişim durumlarında anlam çıkarabilme becerileri

dc.contributor.buuauthorPeker, M. Reşat
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2020-05-31T19:05:16Z
dc.date.available2020-05-31T19:05:16Z
dc.date.issued2001-04-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, anaokulu çocuklarının belirsizlik içeren iletişim durumlarında anlam çıkarabilme becerilerini belirlemektir. Denekler, yaşları 5 ve 6 olan toplam 40 anaokulu öğrencisidir. Her iki yaş grubunda eşit sayıda kız ve erkek vardır. Araştırmada veri toplamak için Pickert tarafından geliştirilen ve yazar tarafından Türkçeye uyarlanan bir resim – cümle testi kullanılmıştır. Test, basitçe yan yana çizilmiş 36 tane 4’lü resim setinden ve bunlarla ilgili 36 adet cümleden meydana gelmektedir. Cümleler dört farklı biçimde sunulup, çocuktan hangi resmi kast ettiğini işaret etmesi istenmiştir. Her doğru cevap 1 puan ve her yarı doğru ya da yanlış cevap sıfır puan olarak değerlendirilmiştir. Doğru cevap puanları üzerinde 2 (yaş) x (cinsiyet) x 4 (cümle-resim kombinasyonlarını sunuş biçimi) son faktör üzerinde tekrarlı ölçümlerle çoklu varyans analizi uygulanmıştır. Analiz sonunda yaş ve cümle resim kombinasyonlarını sunuş biçimi faktörlerinin .01’de anlamlı bir fark gösterdiklerini, ancak cinsiyet faktörü için anlamlı bir fark olmadığı bulunmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determin the inferential reasoning capabilities of kindergarteners when they faced ambigious verbal messages. Subjects were 40 kindergarten children. Their ages were 5 and 6 years old. There were equal number of girl and boy ineach age group. Data were collected by a picture-sentence test developed by Pickert. There were 36 simply drawn 4-picture sets and 36 sentences related to these 4-picture sets. Sentences were presented 4 different ways and the child was asked to find the picture mentioned in sentence.Each correct answer was scored as 1 point and each half- correct or uncorrect answer was scored as zerro point. On the correct answer points a 2 (age) x 2 (sex) x 4 (ways of presenting) multivariate analysis of variance with repeated measures on the last factor was performed. It was found that both age and ways of presenting factors were significantly diffirent at .01.But sex factor was not significant.
dc.identifier.citationPeker, M. R. (2001). "Anaokulu çocuklarının belirsizlik içeren sözlü iletişim durumlarında anlam çıkarabilme becerileri”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 243-252.
dc.identifier.endpage252
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage243
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153185
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10923
dc.identifier.volume14
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSözlü iletişim
dc.subjectAtıf yapan iletişim
dc.subjectAnlam çıkarma
dc.subjectAnaokulu çocukları ve belirsizlik içeren mesaj
dc.subjectVerbal communication
dc.subjectReferantial communication
dc.subjectInferential reasoning
dc.subjectKindergartners
dc.subjectAmbiguous message
dc.titleAnaokulu çocuklarının belirsizlik içeren sözlü iletişim durumlarında anlam çıkarabilme becerileri
dc.title.alternativeThe skills of kindergarten children to make sense in uncertain verbal communication situations
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
14_1_21.pdf
Size:
196.15 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: