Publication:
Anatomi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri

dc.contributor.buuauthorArı, İlknur
dc.contributor.buuauthorŞendemir, Erdoğan
dc.contributor.departmentTıp Fakültesi
dc.contributor.departmentAnatomi Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-03-29T06:11:53Z
dc.date.available2021-03-29T06:11:53Z
dc.date.issued2003-05-21
dc.description.abstractBu çalışmada 279 tıp öğrencisinin anatomi eğitimi ile ilgili görüşleri değerlendirilmiş ve anatomi eğitiminin nasıl olması gerektiği konusundaki yorumları toplanmaya çalışılmıştır. Öğrenciler, 11 tanesi açık uçlu olmak üzere toplam 37 soru içeren bir ankete yanıt verdiler. Öğrencilerin % 89.6’sının, anatomi eğitimini bir vakit kaybı olarak görmedikleri, buna karşılık % 52.3 oranında öğrencinin, verilen anatomi eğitiminin geleceğe yönelik ihtiyaçlarını karşılamaktan uzak olduğunu ifade ettikleri görülmüştür. % 73 oranında öğrenci, tıp eğitiminin ileri dönemlerinde hatırlatma derslerinin gerekli olduğunu belirtmişlerdir. Öğrencilerin % 92.2’si kadavrasız anatomi eğitimini düşünemediklerini bildirirken, % 70.3 oranında öğrenci kadavra disseksiyonuna fiilen katılmayı istediklerini bildirmiştir. Öğrencilerin seçmeli ve açık uçlu soruların yer aldığı bir anatomi sınavını ise % 47.3 oranında tercih ettikleri görülmüştür. Öğrenci görüşlerini içeren bu çalışma, eğitime yardımcı olabileceği inancıyla sunulmuştur
dc.description.abstractThis paper reports an attempt to evaluate the opinions of 279 medical students on their anatomy education, and tries to give some comments on how it should be. Students answered a questionnaire containing 37 questions, where 11 were open-ended. 89.6 % of the students proposed that anatomy was not a waste of time, and 52.3 % thought that the anatomy they learned was not enough for their present and future conditions. Students wanted more association with clinics, 73 % agreed to have a revision teaching of anatomy after preclinical years. 92.2 % reported that there couldn’t be an anatomy education without cadaver, and 70.3 % were willing to dissect. And multiple choice + assay type mixed examination was preferred by 47.3 %. This study which contains the thoughts of the students is presented in order to help education
dc.identifier.citationArı, İ. ve Şendemir, E. (2003). ''Anatomi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri''. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 29(2), 11-14.
dc.identifier.endpage14
dc.identifier.issn1300-414X
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage11
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/420351
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/18505
dc.identifier.volume29
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Medical Faculty
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAnatomi
dc.subjectEğitim
dc.subjectKadavra
dc.subjectTıp öğrencisi
dc.subjectDersler
dc.subjectAnatomy
dc.subjectMedical student
dc.subjectEducation
dc.subjectLessons
dc.subjectCadaver
dc.titleAnatomi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri
dc.title.alternativeStudents views on anatomy education
dc.typeArticle
dc.typeAraştırma makalesi
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentTıp Fakültesi/Anatomi Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
29_2_3.pdf
Size:
174.51 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: