Publication: Doğru düşünme, doğru karar verme ve mantık eğitimi
dc.contributor.author | Çiçekdağı, Caner | |
dc.date.accessioned | 2024-03-29T06:56:10Z | |
dc.date.available | 2024-03-29T06:56:10Z | |
dc.date.issued | 2024-01-02 | |
dc.description.abstract | Doğru düşünme ve doğru kararlar verme için mantık eğitimi önemlidir. Çünkü bazen gençlerin aldığı yanlış kararlar çok önemli sonuçlar doğurmaktadır. Yapılan akıl yürütmelerin sonuçları pratiğe, davranışa dönüştüğü için mantık sadece öğrenilmesi gereken teorik bir bilgi değildir. Bu nedenle mantık eğitiminde uygulamanın ağırlığı olmalıdır. Uygulamanın hayata yansıması da bireylerin iyi düşünmesi şeklinde olacaktır. Doğru düşünmenin akıl yürütmedeki karşılığı kurallara uygun oluşu, bilgideki karşılığı ise gerçeklere uygun oluşudur. Mantık yanlışlarının büyük kısmının bilgi, içerik ve gerçeklik yanlışlarından kaynaklanması nedeniyle mantık eğitiminde mantık yanlışlarına ağırlık verilmelidir. Bilhassa önemli problem durumlarında mantıksal düşünmeye başvurulduğu için mantık kurallarının iyi bilinmesi yanlışa düşmeyi önemli ölçüde engelleyecektir. Ancak yapılan önerilerden insanın saf bir akıl varlığı olması gerektiği anlamı çıkarılmamalıdır çünkü insan aynı zamanda duygu varlığıdır. Böyle olduğu için mantıksal akıl yürütmelerin içeriği ve alınan kararlar üzerinde duyguların önemli bir etkisi vardır. Duygular insanı doğruya ve iyiye götürebileceği gibi tam tersini de yapabileceğinden duygu yönetimi gereklidir. Bu çalışma aracılığıyla mantık eğitiminde doğru düşünmenin zemini olmak üzere öncelikle duygusal dengenin önemine dikkat çekilmesi, daha sonra mantık yanlışları konusuna ağırlık verilmesi ve çalışmadaki amaca yönelik olarak kıyas konusunun bütün derslere yayılmış biçimde işlenilmesi önerilmektedir. | tr_TR |
dc.description.abstract | Logic education is important for correct thinking and making the-right decisions. This is because especially young individuals' wrong decisions can sometimes lead to significant consequences. Logic is not just a theoretical knowledge that needs to be learned, because the results of the reasoning we make turn into practice and behavior. Therefore, the emphasis in logic education should be on practical application. The reflection of this in life will be in the form of good thinking of individuals. The equivalent of correct thinking in reasoning is that it conforms to the rules, and its equivalent in knowledge is that it conforms to the facts. The majority of logical fallacies caused by the errors in knowledge, content, and reality, emphasis should be placed on addressing logical fallacies in logic education. Especially in critical problem situations where logical thinking is often employed, a good understanding of logical rules will significantly prevent falling into fallacies. However, it should not be inferred from these suggestions that individuals should solely be pure reasonably beings because humans are also emotional beings. Therefore, emotions have a significant impact on the content of logical reasoning and the decisions made. As emotions can lead individuals towards the right and the good, they can also lead in the opposite direction; therefore, emotional management is necessary. Through this study, it is recommended to focus on the importance of emotional balance as the basis for correct thinking in logic education, then to focus on the topic of logical fallacies and the topic of syllogism should be integrated across all courses to achieve this goal. | en_US |
dc.identifier.citation | Çiçekdağı, C. (2023). ''Doğru düşünme, doğru karar verme ve mantık eğitimi''. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 23(1), 20-67. | tr_TR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.20981/kaygi.1356062 | |
dc.identifier.endpage | 67 | |
dc.identifier.issn | 2645-8950 | |
dc.identifier.issue | 1 | |
dc.identifier.startpage | 20 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/kaygi/issue/83690/1356062 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11452/40665 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3389217 | |
dc.identifier.volume | 23 | |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Bursa Uludağ Üniversitesi | tr_TR |
dc.relation.journal | Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi | tr_TR |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Doğru düşünme | tr_TR |
dc.subject | Mantık | tr_TR |
dc.subject | Duygu | tr_TR |
dc.subject | Mantık yanlışı | tr_TR |
dc.subject | Zihin | tr_TR |
dc.subject | Correct thinking | en_US |
dc.subject | Logic | en_US |
dc.subject | Emotion | en_US |
dc.subject | Logical fallacy | en_US |
dc.subject | Mind | en_US |
dc.title | Doğru düşünme, doğru karar verme ve mantık eğitimi | tr_TR |
dc.title.alternative | Correct thinking, making the tight-decisions and logic education | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | en_US |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1