Publication:
Türkiye Cumhuriyeti Kültür Bakanlığı tarafından yayımlanan çocuk hikâyelerinin tematik bir incelemesi

dc.contributor.advisorErdal, Kelime
dc.contributor.authorGirgin, Özge Ulubağ
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0002-8825-6785
dc.date.accessioned2025-03-26T12:39:03Z
dc.date.issued2024-11-07
dc.description.abstractYapılan çalışmada, Türkiye Cumhuriyeti Kültür Bakanlığı tarafından yayımlanan çocuk hikâyelerinin tematik analizine odaklanılmıştır. Eserlerdeki toplumsal ve kültürel değerlerin çocuklara nasıl aktarıldığı incelenmiştir. Amaç, bu eserlerin kültürel ve eğitsel temalarını belirleyerek, çocuk edebiyatına katkılarını analiz etmektir. Mevcut çocuk edebiyatı araştırmalarının tematik çeşitlilik ve eğitsel değerler açısından sınırlı olması, bu çalışmanın çıkış noktasını oluşturmuştur. Çalışmanın verileri, doküman incelemesi yoluyla toplanmış olup Bakanlık tarafından yayımlanan 95 adet hikâye kitabı içerisindeki 365 hikâye, yaş gruplarına göre sınıflandırılarak nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Bulgular, olumlu temaların baskın olduğunu ve olumsuz temaların da olumlu iletiler içerecek biçimde işlendiğini göstermektedir. Sonuç olarak, T.C. Kültür Bakanlığı tarafından yayımlanan hikâyeler, çocuk edebiyatına kültürel ve eğitsel bir içerik çeşitliliği sunarak, çocukların toplumsal ve bireysel gelişimlerine katkı sağlamaktadır. Bu çalışma, Türkiye'de T.C. Kültür Bakanlığı tarafından yayımlanan çocuk edebiyatı alanındaki mevcut eserlerin eğitsel ve tematik değerlerini ortaya koyarak, hem bu kitapları çocuklarına okutacak ebeveynler ve öğrencilerine tavsiyede bulunacak öğretmenler hem de gelecekteki araştırmalar için önemli bir referans kaynağı olmayı amaçlamaktadır. Yapılan çalışma sonucunda, bu eserlerin korunması ve daha geniş kitlelere ulaştırılması amacıyla kütüphaneler ve dijital platformlar aracılığıyla erişimin kolaylaştırılması, hikâyelerin yaş gruplarına göre net bir şekilde sınıflandırılması, eserlerde sözlük bölümüne yer verilmesi ve hikâyelerin eğitim materyali olarak kullanılabileceğine yönelik öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThis study focuses on the thematic analysis of children's stories published by the Ministry of Culture of the Republic of Turkey. The research examines how societal and cultural values are conveyed to children through these works. The aim is to identify the cultural and educational themes of these stories and analyze their contributions to children's literature. The limited thematic diversity and educational values in current children's literature research served as the starting point for this study. The data was collected through document analysis, with 365 stories from 95 books published by the Ministry classified by age groups and evaluated using qualitative research methods. The findings indicate that positive themes are predominant, while negative themes are presented in a way that conveys positive messages. As a result, the stories published by the Ministry of Culture offer a rich variety of cultural and educational content, contributing to children's social and individual development. This study aims to be a significant reference for parents, teachers, and future researchers by highlighting the educational and thematic values of children's literature published by the Ministry of Culture in Turkey. Based on the findings, recommendations have been made to ensure the preservation of these works and to make them more accessible through libraries and digital platforms, to classify stories clearly by age groups, to include a glossary section in the books, and to use these stories as educational materials.
dc.format.extentXVII, 182 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/50770
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÇocuk hikâyeleri
dc.subjectÇocuğa uygunluk
dc.subjectTema
dc.subjectT.C. Kültür Bakanlığı
dc.subjectChild appropriateness
dc.subjectChildren's stories
dc.subjectTheme
dc.subjectT.C. The Ministry of Culture
dc.titleTürkiye Cumhuriyeti Kültür Bakanlığı tarafından yayımlanan çocuk hikâyelerinin tematik bir incelemesi
dc.title.alternativeA thematic review of children's stories published by the Ministry of Culture of the Republic of Türkiyeen
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Ozge_Ulubag_Girgin.pdf
Size:
2.34 MB
Format:
Adobe Portable Document Format