Publication: W. A. Mozart opera aryalarının bireysel çalgı eğitimi (Şan) dersindeki yeri ve uzman görüşleri
dc.contributor.advisor | Gül, Gülnihal | |
dc.contributor.author | Şentürk, Yağmur Zencir | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.contributor.department | Müzik Eğitimi Bilim Dalı | |
dc.contributor.orcid | 0009-0002-6404-3088 | |
dc.date.accessioned | 2024-06-25T07:18:06Z | |
dc.date.available | 2024-06-25T07:18:06Z | |
dc.date.issued | 2024-02-05 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada mesleki müzik eğitimi verilen kurumlarda Klasik Dönem opera aryalarının kullanılma durumunu değerlendirmek ve bu kapsamda şan eğitimine yönelik çalışmaların etkili ve verimli sürdürülmesine katkı sağlamak amaçlanmıştır. Bununla birlikte farklı birçok tekniği bir arada bulundurması nedeni ile şan eğitimi repertuvarında önemli bir yer edindiği ve sıklıkla kullanıldığı bilinen Klasik Dönemin önemli bestecilerinden biri olan Wolfgang Amadeus Mozart'a ait Le Nozze Di Figaro Operasından Porgi Amor ve Voi Che Sapete ile Cosi Fan Tutte Operası'ndan In Uomini In Soldati isimli aryalarının da teknik açıdan incelenerek bireysel çalgı eğitimi kapsamındaki şan dersi repertuvarına katkılarının araştırılması da araştırmanın amaçları arasında yer almaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda araştırmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu Türkiye'de mesleki müzik eğitimi verilen müzik eğitimi ana bilim dallarında görev yapan 8 ses eğitimcisi ile oluşturulmuştur. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Ayrıca uzman görüşleri doğrultusunda belirlenen W. A. Mozart'ın opera aryalarının da teknik analizleri yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler içerik analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre katılımcıların büyük çoğunluğunun derslerinde Klasik Dönem bestecilerinden W. A. Mozart'ın operalarına ait aryalara yer verdikleri, C. W. Gluck'un operalarına ait aryaları da derslerinde kullandıkları tespit edilmiştir. Ayrıca Klasik Dönem opera aryaları ile öğrencilerin hedeflenen teknik kazanımlara ulaşmalarına katkı sağlandığı; çalışma kapsamında ele alınan W. A. Mozart'ın aryalarının farklı seviyelerdeki öğrencilerde kullanılabilir olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte Klasik Dönem bireysel çalgı eğitimi (şan) dersi kapsamında Klasik Dönemde bestelenen farklı türdeki eserlerin de ders repertuvarına dahil edildiği tespit edilmiştir. Araştırma kapsamında ele alınan ve teknik analizi yapılan W. A. Mozart'ın opera aryalarının bireysel çalgı eğitimi (şan) dersi programları ile uyumlu ve kapsayıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this research, it is aimed to evaluate the use of Classical Period opera arias in institutions providing vocational music education and, in this context, to contribute to the effective and efficient continuation of voice education studies. Moreover, Porgi Amor and Voi Che Sapete from the Opera Le Nozze Di Figaro by Wolfgang Amadeus Mozart, one of the important composers of the Classical Period, known to have an important place in the voice training repertoire and to be used frequently due to its combination of many different techniques. One of the aims of the research is to examine the technical aspects of the arias In Uomini In Soldati from Cosi Fan Tutte Opera and investigate their contribution to the singing lesson repertoire within the scope of individual instruments. For this purpose, qualitative research method was adopted in the study. The study group of the research was formed with 8 voice educators working in the departments of music education providing vocational music education in Turkey. Within the scope of the research, interview technique, one of the qualitative research methods, was used as a data collection tool. In addition, technical analyzes of W.A. Mozart's opera arias, determined within expert opinions, were also made. The data obtained from the research were analyzed by using the content analysis method. According to the findings, it was determined that the majority of the participants included arias from the operas of W. A. Mozart, one of the classical period composers and also used arias from the operas of C. W. Gluck in their lessons. Furthermore, classical period opera arias help students achieve their targeted technical achievements; It was determined that W. A. Mozart's arias, discussed within the scope of the study, could be used by students at different levels. Nevertheless, it has been determined that different genres of the classical period are included in the course repertoire within the scope of the classical period individual instrument (singing) lesson. It has been concluded that W.A. Mozart's opera arias, discussed and technically analyzed within the scope of the research, are compatible and inclusive with individual instrument (singing) lesson programs. | |
dc.format.extent | XIII, 62 sayfa | |
dc.identifier.citation | Şentürk, Y. Z. (2024). W. A. Mozart opera aryalarının bireysel çalgı eğitimi (Şan) dersindeki yeri ve uzman görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11452/42331 | |
dc.language.iso | tr | |
dc.publisher | Bursa Uludağ Üniversitesi | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Arya | |
dc.subject | Klasik dönem | |
dc.subject | Repertuvar | |
dc.subject | Şan eğitimi | |
dc.subject | Wolfgang Amadeus Mozart | |
dc.subject | Aria | |
dc.subject | Classical period | |
dc.subject | Repertoire | |
dc.subject | Vocal training | |
dc.title | W. A. Mozart opera aryalarının bireysel çalgı eğitimi (Şan) dersindeki yeri ve uzman görüşleri | |
dc.title.alternative | The role of W. A. Mozart's opera arias in individual vocal training lessons and expert opinions | |
dc.type | masterThesis | |
dspace.entity.type | Publication | |
local.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı/Müzik Eğitimi Bilim Dalı |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1