Publication:
Designing a prototype LPG injection electronic control unit for a carburetted gasoline engine

dc.contributor.authorSürmen, Ali
dc.contributor.buuauthorErkuş, Barış
dc.contributor.buuauthorKaramangil, M. İhsan
dc.contributor.departmentMühendislik Fakültesi
dc.contributor.departmentOtomotiv Mühendisliği Bölümü
dc.date.accessioned2020-08-12T05:20:55Z
dc.date.available2020-08-12T05:20:55Z
dc.date.issued2015-07-03
dc.description.abstractIn this study, the originally carburetted gasoline engine was converted to gas-phase liquefied petroleum gas (LPG) injection engine by using an aftermarket LPG conversion kit's components except the electronic control unit (ECU). Instead of aftermarket LPG injection ECU, the ECU which was designed considering the effects of electromagnetic interference (EMI), was used for controlling injection. Designed ECU was used in performance tests at different engine conditions and the results obtained with LPG injection were compared with the results obtained with LPG carburetion. According to the performance test results, LPG injection ECU designed in this study could help to achieve low exhaust emissions and high engine performance.
dc.description.abstractBu çalışmada, orijinali karbüratörlü benzinli olan bir motor, elektronik kontrol ünitesi hariç olmak üzere piyasada bulunan LPG dönüşüm kiti bileşenleri kullanılarak gaz fazında LPG' nin püskürtüldüğü bir motor haline dönüştürülmüştür. Dönüşüm sisteminin bir bileşeni olan LPG püskürtme elektronik kontrol ünitesi yerine, püskürtme işleminin kontrol edilmesi amacıyla elektromanyetik girişim etkilerinin dikkate alındığı yeni bir elektronik kontrol ünitesi tasarlanmıştır. Farklı motor şartlarında gerçekleştirilen performans testlerinde tasarlanan elektronik kontrol ünitesi kullanılmış ve LPG püskürtme sistemi ile elde edilmiş sonuçlar, karbüratörlü LPG sistemi ile elde edilen sonuçlar ile karşılaştırılmıştır. Performans test sonuçlarına göre bu çalışmada tasarlanan LPG püskürtme elektronik kontrol ünitesi düşük egzoz emisyonları ve yüksek motor performansı değerlerinin elde edilmesine yardımcı olmuştur.
dc.identifier.citationErkuş, B. vd. (2015). "Designing a prototype LPG injection electronic control unit for a carburetted gasoline engine". Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 20(2), 141-153.
dc.identifier.endpage153
dc.identifier.issn2148-4147
dc.identifier.issn2148-4155
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage141
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/202932
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12114
dc.identifier.volume20
dc.language.isoen
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.collaborationYurt içi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi / Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectLPG injection
dc.subjectElectronic control unit
dc.subjectElectromagnetic interference
dc.subjectNoise suppression methods
dc.subjectLPG püskürtme
dc.subjectElektronik kontrol ünitesi
dc.subjectElektromanyetik girişim
dc.subjectGürültü bastırma metotları
dc.titleDesigning a prototype LPG injection electronic control unit for a carburetted gasoline engine
dc.title.alternativeKarbüratörlü bir benzin motoru için LPG püskürtme elektronik kontrol ünitesi tasarımı
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentMühendislik Fakültesi/Otomotiv Mühendisliği Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
20_2_13.pdf
Size:
1.29 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: