Yayın:
J. S. Bach viyolonsel süitlerinin müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda viyolonsel eğitimi bağlamında incelenmesi

dc.contributor.advisorDemirbatır, R. Erol
dc.contributor.authorÇabuk, Ulaş
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-11-03T17:28:42Z
dc.date.available2019-11-03T17:28:42Z
dc.date.issued2017-04-07
dc.description.abstractBu araştırma Johann Sebastian Bach viyolonsel süitlerinin müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda viyolonsel eğitimindeki kullanım durumunu ortaya koymak, bu süitlerin viyolonsel eğitiminde kaynak olarak kullanılmasına ilişkin öğretim elemanı ve öğrencilerin görüşlerine yer vermek ve aynı zamanda süitlerin viyolonsel eğitimi açısından teknik ve müzikal analizinin yapılması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda araştırmaya veri sağlamak amacıyla Üniversitelerin Eğitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında görev yapmakta olan viyolonsel öğretim elemanı ve öğrencilerine anket uygulanmış, süitlerin viyolonsel eğitimi bakımından teknik ve müzikal analizleri yapılmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda viyolonsel öğretim elemanları ve öğrencilerinin tamamının viyolonsel eğitiminde Bach viyolonsel süitlerine yer verilmesinin önemli ve gerekli olduğu görüşüne katıldıkları ve viyolonsel eğitiminde bu eserlere etkin bir şekilde yer verilmesinin öğrencilerin teknik ve müzikal becerilerinin gelişimine önemli katkı sağlayacağı görüşünde oldukları belirlenmiştir.
dc.description.abstractThis study was intended to examine the use of J. S. Bach's cello suites in cello instruction in the institutions that train music teachers, to determine the opinions of faculty members and students about the use of these suites as a source in cello instruction and to do a technical and musical analysis of these suites' role in cello instruction. The researcher administered a survey to the cello instructors and students in the music teaching programs of fine arts teaching departments in universities' education faculties to collect the study data and analyzed the suites in technical and musical grounds with a consideration for cello instruction. The data indicate that all the cello instructors and students accepted the importance and necessity of using Bach's cello suites in cello instruction, and believed that including these musical pieces in cello instruction at any level would greatly contribute to the improvement of students' technical and musical skills.
dc.format.extentXV, 83 sayfa
dc.identifier.citationÇabuk, U. (2017). J. S. Bach viyolonsel süitlerinin müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda viyolonsel eğitimi bağlamında incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/1299
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectViyolonsel eğitimi
dc.subjectJ. S. Bach viyolonsel süitleri
dc.subjectVioloncello education
dc.subjectJ. S. Bach violoncello suites
dc.titleJ. S. Bach viyolonsel süitlerinin müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda viyolonsel eğitimi bağlamında incelenmesi
dc.title.alternativeAn analysis of J. S. Bach's cello suites in cello instruction for pre-service music teachers
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı/Müzik Eğitimi Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
471958.pdf
Boyut:
4.49 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama