Publication:
Çocuklar için sınıf içi etkinlik ölçeğinin geliştirilmesi, güvenirliği ve geçerliği

dc.contributor.buuauthorBaşal, Handan Asude
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2020-03-25T12:06:34Z
dc.date.available2020-03-25T12:06:34Z
dc.date.issued2001-04-01
dc.description.abstractGerçekte, ilköğretim okullarındaki sınıf öğretmenleri, sınıflarındaki çocukların ne kadar aktif ya da etkin olduklarını değerlendirirken neye göre hareket etmektedirler? Çocukların sınıf içinde göstermiş oldukları hangi özelliklere ya da davranışlara göre; onların etkin ya da etkin olmadıkları hakkında karar vermektedirler? Etkinlik (activity) sözcüğü, Ruhbilim Terimleri Sözlüğünde; ‘‘Bir canlının iç ya da dış uyaranlar etkisiyle giriştiği çalışma durumu’’olarak tanımlanmıştır (1979). Bir okulda sınıf, öğrencilerle yüzyüze olunan bir yerdir. Eğitimin amacı olan öğrenci davranışının oluşması sınıfta başlamaktadır. Başar’ın (1998) aktardığına göre, genellikle bir eğitimin değişkenleri; sınıf iklimi, etkileşim düzeni, iyi ilişkiler, öğrenci katılımı, davranış düzeni ve örgütleme olarak belirtilmektedir (Brophy, 1988; Harris, 1991; Chiang, 1991). Ayrıca, sınıfta öğrenmenin gerçekleştiği bir çevrenin oluşturulabilmesi için gerekli olan süreçlerden biri de yapılan etkinliklere öğrencilerin etkin bir şekilde katılımının sağlanmasıdır.
dc.identifier.citationBaşal, H. A. (2001). "Çocuklar için sınıf içi etkinlik ölçeğinin geliştirilmesi, güvenirliği ve geçerliği". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 49-64.
dc.identifier.endpage64
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage49
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153169
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10256
dc.identifier.volume14
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSınıf içi etkinlik ölçeği
dc.subjectÇocuk
dc.subjectİlköğretim
dc.subjectÖğretim
dc.subjectClassroom activity scale
dc.subjectChild
dc.subjectPrimary school
dc.subjectEducation
dc.titleÇocuklar için sınıf içi etkinlik ölçeğinin geliştirilmesi, güvenirliği ve geçerliği
dc.title.alternativeDevelopment of the classroom activity scale for children, its reliability and validity
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
14_1_5.pdf
Size:
214.96 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: