Yayın:
Meslek lisesi çocuk gelişim alanı öğrencilerinin psikolojik iyi oluşlarında bilinçli farkındalığın rolü ve ders programlarındaki yeri

Küçük Resim

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Yazarlar

Kaplan, Fadime

Danışman

Uz, Rüçhan

Dil

Yayıncı:

Bursa Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

Bu araştırma meslek lisesi çocuk gelişim alanı öğrencilerinin psikolojik iyi oluş düzeylerinde bilinçli farkındalığın rolü ve ders programlarındaki yerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel (tanımlayıcı) araştırma modellerinden olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Bursa ilinin Osmangazi ilçesinde bulunan devlete bağlı meslek liselerinin 9,10,11 ve 12. sınıfında eğitim gören toplam 318 kız öğrenci ve 6 meslek alan öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde seçkisiz örneklem yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında; Psikolojik İyi Oluş Ölçeği (PİOÖ) ve Bilinçli Farkındalık Ölçeği (BİFÖ) kullanılmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan öğrencilerin derslerine girmekte olan meslek alan öğretmenlerine uygulanmak üzere araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 26 programı ile analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin PİOÖ ve BİFÖ düzeylerinin sınıflarına göre farklılaşmadığı bulunmuştur. Araştırma bulgularına göre Psikolojik iyi oluş ve Bilinçli farkındalık arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
This study was conducted with the aim of assessing the impact of mindful awareness on the psychological well-being of students in child development programs at vocational high schools and its integration into their educational curricula. A survey research design model was used in the study. The sample of the research consisted of a total of 318 female students and 6 vocational field teachers studying in the 9th, 10th, 11th and 12th grades of state-run vocational high schools in Osmangazi district of Bursa. A random sampling technique was employed for participant selection. Data collection was facilitated through the Psychological Well-Being Scale (PWBS) and the Mindful Awareness Scale (MAS). Additionally, a semi-structured questionnaire, formulated by the investigator, was administered to the vocational subject teachers instructing the participating students. The obtained data were subjected to analysis using the SPSS 26 software. The analysis revealed no statistically significant difference in PWBS and MAS scores among the students across different grades. The findings of the study indicate a notably positive correlation between psychological well-being and the practice of mindful awareness.

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Bilinçli farkındalık, Çocuk gelişim, Ders programı, Psikolojik iyi oluş, Child development, Curriculum, Mindfulness, Psychological well-being

Alıntı

Kaplan, F. (2024). Meslek lisesi çocuk gelişim alanı öğrencilerinin psikolojik iyi oluşlarında bilinçli farkındalığın rolü ve ders programlarındaki yeri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

60

Views

51

Downloads