Publication:
Türkiye’nin çağdaşlaşma sorunu ve eğitim

dc.contributor.buuauthorYılmaz, Muhsin
dc.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.departmentFelsefe Bölümü
dc.date.accessioned2020-11-02T07:10:03Z
dc.date.available2020-11-02T07:10:03Z
dc.date.issued2006-06-01
dc.description.abstractBu çalışmada, Türkiye’nin yıllardır tartışmakta olduğu eğitim sorunları, çağdaşlaşma sorunu ile ilişkilendirilerek irdelenmektedir. Yabancı dil eğitimi, mesleki-teknik eğitim ya da öğretmen yetiştirme gibi eğitim sorunlarının uzun yıllardır tartışılıyor olmasına karşın, çözümlenmesi yerine giderek ağırlaşmasının nedenleri, eğitim politikaları ve uygulamaları yerine, eğitim ve bilim anlayış ve politikalarını da belirleyen çağdaşlaşmaya ilişkin temel tutumda temellendirilmeye çalışılmaktadır. Tüm sorunlarıyla birlikte sistemi, öğretime eklenen “asri” nitelemesi ile eğitime yüklenen “milli” nitelemesinin bağdaştırılamaması temelinde değerlendirirken, sonuç olarak söz konusu iki kavramın içeriklerinin yeniden tanımlanması gereğini öne çıkarmaktadır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the source(s) of such chronic matters of education as education of foreign language, of vocationaltechnical education and of teacher training of Turkey on which the educators have been dwelling for years and years by relating all of these to the issue of modernisation of Turkey. It is an attempt in this context, to base the reason(s) of such educational matters on the difficulty about the modernisation issue which determines also the approaches to and policies of education. The system with all problems it has is considered in respect to the incompatibility of the “modern” one describing the notion of “instruction” to the “national” one qualifying the notion of “training”. As a result the need to reconsider the senses of the two notions under discussion is suggested.
dc.identifier.citationYılmaz, M. (2006). “Türkiye’nin çağdaşlaşma sorunu ve eğitim”. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(10), 1-14.
dc.identifier.endpage14
dc.identifier.issn1302-2423
dc.identifier.issue10
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/214622
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13666
dc.identifier.volume7
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciences
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÇağdaşlaşma
dc.subjectEğitim
dc.subject“Asri”
dc.subject“Milli”
dc.subjectModernisation
dc.subjectEducation
dc.subject“Modern”
dc.subject“National”
dc.titleTürkiye’nin çağdaşlaşma sorunu ve eğitim
dc.title.alternativeThe modernisation issue of Turkey and education
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesi/Felsefe Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
7_10_1.pdf
Size:
208.52 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
7_10_1

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: