Yayın:
Fen bilimleri öğretmenlerinin öğrencilerle beraber bilgiyi inşa etme süreçleri

Küçük Resim

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Yazarlar

Sağında, Elif

Danışman

Kılınç, Ahmet

Dil

Yayıncı:

Bursa Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

Yapılan kıyaslamalı durum çalışmasında sorgulamacı, naif-sorgulamacı ve naif Fen Bilimleri öğretmenlerinin bilgiyi inşa etme süreçlerinin kıyaslanması amaçlandı. Bu amaç doğrultusunda öncelikle bilim insanlarının bilgiyi inşaa etme sürecinde, doğa ile beraber kurdukları soru-cevap odaklı eşleştirmelerden esinlenilerek Fen öğretmenlerinin öğrencileri ile beraber kurdukları soru-cevap odaklı eşleştirmeler ile bir bilgi inşaası modeli üretildi. İkinci aşamada sorgulamacı, naif-sorgulamacı ve naif grubu temsil ettiği düşünülen, Bursa ilinde farklı okullarda görev yapan üç Fen Bilimleri Öğretmeni seçildi. Bu öğretmenlerin derslerinin birer saatlik ses kayıtları alındı. Ses kayıtları transkript edilerek elde edilen veriler geliştirilen bilgi inşaası modeli doğrultusunda; soru-cevap-dönüt ilişkileri, bilgiyi inşa etme süreçleri, bilgiye verilen değer parametreleri bakımından kıyaslandı. Bu tez kapsamında yapılan çalışma v sonuçları sorgulamacı, naif-sorgulamacı ve naif öğretmenlerin bilgiyi inşaa etme süreçlerinde önemli farklılıkların olduğunu göstermiştir. Ayrıca geliştirilen bilgi inşaası modelinin sınıf içinde öğretmenler ile öğrenciler arasında bilginin inşaa edilmesi sürecini ortaya çıkarmada etkili bir model olduğu gözlenmiştir.
In thise comparative case study, it was aimed to compare the knowledge construction processes of inquiring, naive-inquiring and naive science teachers. For this purpose, first, a knowledge construction model that was based on the question-response relationships between Science Teachers and their students was developed inspiring by the similar relationship between scientists and the nature. Second, three Science Teachers working in different schools in Bursa province, who were thought to represent the inquiring, naive-inquiring and naive group, were selected. One-hour audio recordings were compared in terms of these teachers' lessons were taken. In line with the developed knowledge construction model, the data obtained by transcripting the voice recordings; question-answer-feedback relationships, processes of knowledge construction, and values given to the knowledge. The results of the study conducted within the scope of this thesis revealed that there were significant differences in the knowledge vii construction processes of inquiring, naive-inquiring and naive teachers. In addition, it was observed that the knowledge construction model developed within present study was effective in uncovering knowledge construction between teachers and their students in real classroom environments.

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Bilgiyi inşa etme, Naif öğretmen, Sorgulama, Soru-cevap-dönüt, Sorgulamacı öğretmen, Inquiring teacher, Inquiry, Knowledge construction, Naive teacher, Question-answer-feedback

Alıntı

Sağında, E. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin öğrencilerle beraber bilgiyi inşa etme süreçleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

12

Views

35

Downloads