Publication:
Otomobil ön tampon çarpışma analizi ve optimizasyonu

dc.contributor.buuauthorÖztürk, İsmail
dc.contributor.buuauthorKaya, Necmettin
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Bölümü
dc.date.accessioned2020-08-05T08:58:21Z
dc.date.available2020-08-05T08:58:21Z
dc.date.issued2008
dc.description.abstractBu makalede, %40 ofsetli çarpışmaya maruz kalan otomobil ön tampon ve darbe emici sisteminin enerji absorbsiyonu incelenmiştir. Bu amaçla lineer olmayan sonlu elemanlar modeli oluşturulmuş ve Ls-Dyna yazılımı ile çözülmüştür. Deney tasarımı metodu ile yaklaşık tasarım fonksiyonları oluşturulmuş ve toplam ağırlığın minimizasyonu için boyut optimizasyon problemi tanımlanmıştır. Optimizasyon problemi Matlab yardımı ile çözülerek %40 ofsetli çarpışma durumu için optimum sac kalınlığı bulunmuştur. Bu çalışma ile ayrıca darbe emici üzerinde oluşturulan katlanma başlatıcı geometrilerin toplam enerji absorbsiyonuna etkisinin oldukça az olmasına karşı, çarpma başlangıcındaki maksimum tepki kuvvetlerini önemli ölçüde düşürdüğü gözlenmiştir.
dc.description.abstractThe objective of this paper is to investigate the crash energy absorbtion of bumper-crash box system subjected to 40% offset impact loading. Nonlinear finite element model was created and impact test was simulated using Ls-Dyna software. Design of experiment method is used to construct approximated design functions then size optimization technique is defined to solve the problem of minimization of the total weight. Matlab was used to solve the size optimization problem and optimum sheet thickness value was determined for the impact condition of 40% offset. The study also has shown that crushing initiator geometry on the crash box significantly decrease the maximum initial reaction force but its effect on energy absorbing capacity was relatively small.
dc.identifier.citationÖztürk, İ. ve Kaya, N. (2008). "Otomobil ön tampon çarpışma analizi ve optimizasyonu". Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 13(1), 119-127.
dc.identifier.endpage127
dc.identifier.issn2148-4147
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage119
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/202766
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/11912
dc.identifier.volume13
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi / Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTampon
dc.subjectDarbe emici
dc.subjectÇarpışma analizi
dc.subjectBumper
dc.subjectCrash box
dc.subjectCrash analysis
dc.titleOtomobil ön tampon çarpışma analizi ve optimizasyonu
dc.title.alternativeCrash analysis of vehicle front bumper and its optimization
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
local.contributor.departmentMühendislik Mimarlık Fakültesi/Makine Mühendisliği Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
13_1_10.pdf
Size:
641.26 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: