Yayın:
Empfehlungen zu dem vom hochschulgremium vorgegebenen curriculum hinsichtlich des faches “grammatik”

dc.contributor.buuauthorYetim, Munise
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2020-05-23T16:42:32Z
dc.date.available2020-05-23T16:42:32Z
dc.date.issued2004
dc.description.abstractDamit ein DaF-Studium in der Lage ist, den Studierenden die Gerechtfertigung der in sie gesetzten Erwartungen zu ermöglichen, bedarf das neue seit dem Wintersemester 1998-99 durchgeführte Curriculum einer neuen Bearbeitung, denn mit der jetzigen Anzahl an Grammatikstunden besteht nicht die Möglichkeit, den Studierenden sowohl praktische als auch theoretische Grammatikkenntnisse auf einer erwünschten Weise zu vermitteln. In diesem Konzept wird die Eigenschaft der immatrikulierten Studierenden in Betracht gezogen, denn es handelt sich um Studierende mit türkischer Schullaufbahn, die im Deutschen weder mündlich noch schriftlich gute Sprachkenntnisse aufweisen, was zu erkennen gibt, dass die Grammatik für den Fremdsprachenunterricht unentbehrlich ist.
dc.description.abstractAlman Dili Eğitimi Anabilim Dalları öğrencilerinin, hazırlık sınıflarında kullanılan ders kitaplarından edindikleri dilbilgisi, Eğitim Fakültelerinin öğretmen olarak yetiştirmeyi amaçladığı bu öğrenciler için yeterli değildir, çünkü öğretmen olarak onlardan, pratik alandaki yeterliliğin yanısıra teorik alanda da yeterli olmaları beklenmektedir. Almanca öğretmeni adayı olan Öğrencilerin, onlardan beklenen özellik ve nitelikleri geliştirebilmeleri için, Yüksek Öğretim Kurumu tarafından önerilmiş ve 1998-99 Güz Yarıyılından bu yana uygulanmakta olan programın yeniden gözden geçirilmesi gerekmektedir, çünkü bu programda dilbilgisi dersi için ayrılmış olan haftalık ders sayısı, öğrencilerin ne pratik ne de teorik anlamda gerekli düzeye gelmelerine olanak sağlamamaktadır.
dc.identifier.citationYetim, M. (2004). "Empfehlungen zu dem vom hochschulgremium vorgegebenen curriculum hinsichtlich des faches 'grammatik'". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 17(1), 101-109.
dc.identifier.endpage109
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage101
dc.identifier.urihttp://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152287/5000138095.pdf?
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10816
dc.identifier.volume17
dc.language.isode
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectCurriculum
dc.subjectGrammatik-lehrveranstaltungen
dc.subjectVorbereitungsklasse
dc.subjectZukünftige Deutschlehrer
dc.subjectProgram
dc.subjectDilbilgisi dersleri
dc.subjectHazırlık sınıfı
dc.subjectAlmanca öğretimi
dc.titleEmpfehlungen zu dem vom hochschulgremium vorgegebenen curriculum hinsichtlich des faches “grammatik”
dc.title.alternative“Dilbilgisi” konusunda üniversite komitesi tarafından verilen müfredat önerileri
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
17_1_10.pdf
Boyut:
48.07 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama