Publication:
Bütüncül kanal entegrasyon kalitesi boyutlarının tüketicilerin satın alma niyeti üzerindeki etkileri

dc.contributor.buuauthorKılıç, Serkan
dc.contributor.buuauthorTutan, Büşra
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Bölümü
dc.contributor.orcid0000-0001-8060-7504
dc.contributor.orcid0000-0001-8595-9701
dc.date.accessioned2022-07-25T13:19:44Z
dc.date.available2022-07-25T13:19:44Z
dc.date.issued2022-06-12
dc.descriptionBu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Serkan Kılıç'ın danışmanlığında Büşra Tutan tarafından yazılan "Bütüncül Kanal Entegrasyon Kalitesi Boyutlarının Tüketicilerin Satın Alma Niyeti, Perakendeci Sadakati ve Algılanan Değer Üzerindeki Etkiler" adlı yüksek lisans tezine dayanılarak hazırlanmıştır.
dc.description.abstractBilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler, perakendeciler ile tüketiciler arasındaki işlemlerin gerçekleştirilmesi için alternatif kanalların giderek yaygınlaşmasına ve benimsenmesine neden olmuştur. Bu durum; perakendecilerin sorunsuz müşteri deneyimini geliştirmeleri, veri uyumsuzluğunu azaltmaları ve birden çok kanalı bağımsız olarak yönetme güçlüğünü aşmak için, mevcut kanalların sinerjisine ve entegrasyonuna odaklanan bütüncül kanal stratejisine geçişi teşvik etmiştir. Bütüncül kanal sisteminin kurulmasının ve başarılmasının temel özelliği, kanal entegrasyon kalitesinin sağlanmasıdır. Bu bağlamda çalışmada, tüketicilerin hizmet kalitesi değerlendirmesi için büyük önem taşıyan bütüncül kanal entegrasyon kalitesi boyutlarının belirlenmesi ve bu boyutların tüketicilerin satın alma niyeti üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada bütüncül kanal entegrasyon kalitesi boyutlarının belirlenmesinde ve bu boyutların tüketicilerin satın alma niyeti üzerindeki etkisini ölçmede ilgili literatürden yararlanılarak oluşturulan bir modelden yararlanılmıştır. Çalışma, 18 yaşın üzerinde olan ve giyim alışverişlerinde bütüncül kanal deneyimi bulunan 459 tüketicinin katılımıyla, çevrimiçi anket yöntemiyle yapılmıştır. SPSS ve Smart PLS paket programı kullanılarak yapılan analizde bütüncül kanal entegrasyon kalitesinin; kanal hizmet yapılandırma, içerik tutarlılığı, süreç tutarlılığı, güvence ve kanal karşılıklılık kalitesi boyutlarından oluştuğu bulunmuştur. Smart PLS programı ile gerçekleştirilen yapısal eşitlik modellemesi analizi sonucuna göre, güvence, kanal hizmet yapılandırma ve süreç tutarlılığı kalitesi boyutları tüketicilerin satın alma niyeti üzerinde anlamlı etkilere sahipken; kanal karşılıklılık ve içerik tutarlılığı kalitesi boyutları anlamlı etkilere sahip değildir.
dc.description.abstractAdvances in information and communication technologies have led to the growing and adoption of alternative channels to carry out transactions between retailers and consumers. This has encouraged the transition to a omnichannel strategy focused on the synergy and integration of existing channels, so retailers can improve the seamless customer experience, reduce data incompatibility and overcome the hassle of independently managing multiple channels. The main feature of the installation and performance of the omnichannel system is to ensure the quality of channel integration. In this context, the study aimed to determine the omnichannel integration quality that is essential for consumer service quality assessment and to investigate the impact of these dimensions on consumers purchase intention. The study was conducted through an online survey method, with the participation of 459 consumers. According to results obtained from SPSS and Smart PLS software, it is found that the omnichannel integration quality consist of channel service configuration, content consistency, process consistency, assurance and channel reciprocity quality dimensions. According to structural equity modeling anaysis results performed with Smart PLS program, quality of assurance, channel service configuration and process consistency dimensions have significant effects while channel reciprocity and content consistency quality dimensions have no significant effects on consumer purchase intention.
dc.identifier.citationKılıç, S. ve Tutan, B. (2022). ''Bütüncül kanal entegrasyon kalitesi boyutlarının tüketicilerin satın alma niyeti üzerindeki etkileri''. International Journal of Social Inquiry, 15(1), 229-250.
dc.identifier.endpage250
dc.identifier.issn1307-8364
dc.identifier.issn1307-9999
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage229
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2280165
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37093/ijsi.1080401
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/28041
dc.identifier.volume15
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalBursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / International Journal of Social Inquiry
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBütüncül kanal
dc.subjectKanal entegrasyon kalitesi
dc.subjectTüketici davranışları
dc.subjectSatın alma niyeti
dc.subjectBütüncül kanal perakendeciliği
dc.subjectOmnichannel
dc.subjectChannel integration quality
dc.subjectConsumer behaviour
dc.subjectPurchase intention
dc.subjectOmnichannel retailing
dc.titleBütüncül kanal entegrasyon kalitesi boyutlarının tüketicilerin satın alma niyeti üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeThe effects of omnichannel integration quality dimensions on consumers' purchase intention
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
15_1_14.pdf
Size:
2.03 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: