Publication:
Which firms outperform the others under uncertainty: Revisiting Miles and Snow typology

dc.contributor.buuauthorSaraç, Mehlika
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
dc.contributor.departmentİşletme Bölümü
dc.date.accessioned2020-01-31T12:44:49Z
dc.date.available2020-01-31T12:44:49Z
dc.date.issued2019-03-10
dc.description.abstractEconomic crisis are the most transformative events that create uncertain environment for the firms. 2008 Global Financial Crisis was one of the worst financial crises since the Great Depression of the 1930s. It has affected organizations in Turkey mostly in 2008 and 2009 and has caused a highly uncertain environment for firms from all industries. Although faced to very similar conditions, organizations responded to crisis differently and had different consequences. The aim of this study is to investigate the strategic behavior of organizations (based on Miles and Snow’s Typology) in metal products and machinery industry and find out which strategy outperform the others in terms of performance (ROA) under uncertainty during the crisis time.
dc.description.abstractEkonomik krizler, firmalar için belirsiz bir ortam yaratan oldukça dönüştürücü olaylardır. 1930'ların Büyük Buhranından bu yana yaşanan ve en büyük finansal krizlerden biri olarak görülen 2008 Küresel Mali Krizi, 2008 ve 2009 yıllarında da Türkiye'deki kurumları etkilemiş, tüm sektörlerden firmalar için oldukça belirsiz bir ortam yaratmıştır. Çok benzer koşullar ile karşı karşıya olmalarına rağmen, kuruluşlar krize farklı tepkiler vermiş ve farklı sonuçlar elde etmişlerdir. Bu çalışmanın amacı metal ürünler ve makine endüstrisindeki kuruluşların stratejik davranışlarını (Miles ve Snow’un strateji tipolojisine dayalı olarak) incelemek ve kriz zamanındaki belirsizlik altında hangi stratejinin daha iyi bir şirket performansı (ROA) yarattığını araştırmaktır.
dc.identifier.citationSaraç, M. (2019). "Which firms outperform the others under uncertainty: Revisiting Miles and Snow typology". International Journal of Social Inquiry, 12(1), 261-285.
dc.identifier.endpage285
dc.identifier.issn1307-8364
dc.identifier.issn1307-9999
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage261
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/743102
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/7565
dc.identifier.volume12
dc.language.isoen
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalBursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / International Journal of Social Inquiry
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectStrategic behavior
dc.subjectMiles and Snow typology
dc.subjectUncertainty
dc.subjectEconomic crisis
dc.subjectClustering analysis
dc.subjectStratejik davranış
dc.subjectMiles ve Snow’un strateji tipolojisi
dc.subjectBelirsizlik
dc.subjectEkonomik kriz
dc.subjectKümeleme analizi
dc.titleWhich firms outperform the others under uncertainty: Revisiting Miles and Snow typology
dc.title.alternativeHangi firmalar belirsizlik altında daha iyi performans gösteriyor: Miles ve Snow’un strateji tipolojilerine yeniden bakış
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
12_1_11.pdf
Size:
340.96 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: