Publication:
İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin olasılıkla ilgili temel kavramları anlama düzeyleri

dc.contributor.buuauthorMemnun, Dilek Sezgin
dc.contributor.buuauthorAltun, Murat
dc.contributor.buuauthorYılmaz, Aslıhan
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentİlköğretim Bölümü
dc.date.accessioned2020-08-17T08:30:08Z
dc.date.available2020-08-17T08:30:08Z
dc.date.issued2010-04-01
dc.description.abstractOlasılık, öğrencilerin hala anlamada zorlandıkları bir alt öğrenme alanıdır. Bu çalışmada, sekizinci sınıf öğrencilerin olasılığa ilişkin temel kavramları anlama düzeyleri ve bu kavramları uygulama becerileri incelenmiştir. Çalışma, bir ilköğretim okuluna devam etmekte olan 90 sekizinci sınıf öğrencisi üzerinden yürütülmüştür. Çalışmanın verileri, toplam 5 açık uçlu sorudan oluşan bir olasılık başarı testinden elde edilmiştir. Öğrencilerin açık uçlu sorulara verdikleri cevaplardan elde edilen veriler incelenmiş, yüzde ve frekans analizi ile çözümlenmiştir. Çalışmanın sonunda; olasılık kavramlarının öğrenilmesinde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyinin oldukça önemli olduğu ve bazı olasılık kavramlarının öğrenilmesinde öğrencilerin gelişmişlik düzeylerinin önemli bir rol oynadığı ortaya çıkmıştır. Özellikle de, öğrencilerin örnek uzay kavramını anlama ve kullanmada, olasılık olayları ile ilgili muhakeme yapmada ve ayrık olay, bağımsız olay gibi bazı olasılık kavramlarını anlamlandırmada zorlandıkları gözlenmiştir.
dc.description.abstractProbability is a sub-learning domain that is still challenging for students. In this paper, we investigated the understanding levels of the concepts related with the probability and practising abilities of the eight level students. In this study, the sample group consisted of ninety eight level students who were enrolled in a primary education school. The data of the study were collected by the use of an achievement test on the concept of probability which was composed of 5 open ended questions. The data, gathered from students’ answers to the open ended questions were investigated and analysed by the use of percentage and frequency analysis. The results of the study revealed a significant importance of the students’ maturity on the learning of probability concepts and also indicated that students’ developmental level played a key role in the perception of some of the probability concepts. Moreover, it is also pointed out that students had difficulties in the interpretation of some of the probability concepts in understanding and using the sample spatial concept and in doing probabilistic reasoning.
dc.identifier.citationMemnun, D.S. vd. (2010). “İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin olasılıkla ilgili temel kavramları anlama düzeyleri”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 23(1), 11-29.
dc.identifier.endpage29
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage11
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153394
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12279
dc.identifier.volume23
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectOlasılık öğretimi
dc.subjectDeneysel olasılık
dc.subjectTeorik olasılık
dc.subjectTeaching of probability
dc.subjectExperimental probability
dc.subjectTheoretical probability
dc.titleİlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin olasılıkla ilgili temel kavramları anlama düzeyleri
dc.title.alternativeEighth grade primary school students' level of understanding of basic concepts related to probability
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/İlköğretim Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
23_1_2.pdf
Size:
330.68 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: