Yayın:
Stratejik planlama ve bir uygulama

Küçük Resim

Tarih

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Tüz, Melek Vergiliel

Yazarlar

Danışman

Dil

Türü

Yayıncı:

Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

Dünyadaki globalleşme rüzgarları doğrultusunda, uluslararası pazarlarda başarılı olan işletmeler yakından incelendiğinde, bu başarının özünde stratejik planlamanın yer aldığı görülmektedir. Değişim katsayının yüksek olduğu dönemlerde planlama yapmanın güç olduğu düşüncesi ile, planlamadan uzaklaşmak doğru değildir. Aksine bu dönemlerde strateji tespiti önemli bir avantajdır. Stratejik planların öngördüğü hedefleri esnek planlama ile uygulamaya dönüştürmek mümkündür. Bu makalenin amacı stratejik planların hazırlanmasında rehber olabilecek nitelikteki bilgileri ve uygulamadaki durumu ortaya koymaktır. Makalede öncelikle stratejik planlama hakkında genel bilgiler verilerek, stratejik planlama süreci incelenmektedir. Son olarak Türkiye'deki ve Bursa Bölgesindeki işletmelerin durumu üzerine yapılan uygulama sonuçları ele alınmaktadır.

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Stratejik planlama, Uygulama, Uluslararası pazar, Bursa Bölgesi işletmeler

Alıntı

Tüz, M. V. (1994). ''Stratejik planlama ve bir uygulama''. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(1), 99-114.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

13

Views

67

Downloads