Yayın: Stratejik planlama ve bir uygulama
Dosyalar
Tarih
Kurum Yazarları
Tüz, Melek Vergiliel
Yazarlar
Danışman
Dil
Türü
Yayıncı:
Uludağ Üniversitesi
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Özet
Dünyadaki globalleşme rüzgarları doğrultusunda, uluslararası pazarlarda başarılı olan işletmeler yakından incelendiğinde, bu başarının özünde stratejik planlamanın yer aldığı görülmektedir. Değişim katsayının yüksek olduğu dönemlerde planlama yapmanın güç olduğu düşüncesi ile, planlamadan uzaklaşmak doğru değildir. Aksine bu dönemlerde strateji tespiti önemli bir avantajdır. Stratejik planların öngördüğü hedefleri esnek planlama ile uygulamaya dönüştürmek mümkündür. Bu makalenin amacı stratejik planların hazırlanmasında rehber olabilecek nitelikteki bilgileri ve uygulamadaki durumu ortaya koymaktır. Makalede öncelikle stratejik planlama hakkında genel bilgiler verilerek, stratejik planlama süreci incelenmektedir. Son olarak Türkiye'deki ve Bursa Bölgesindeki işletmelerin durumu üzerine yapılan uygulama sonuçları ele alınmaktadır.
Açıklama
Kaynak:
Anahtar Kelimeler:
Konusu
Stratejik planlama, Uygulama, Uluslararası pazar, Bursa Bölgesi işletmeler
Alıntı
Tüz, M. V. (1994). ''Stratejik planlama ve bir uygulama''. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(1), 99-114.
