Publication: Investigating the relationship between personality traits of Turkish EFL teachers and their teaching methods, mindfulness, and classroom management anxiety
Date
Authors
Authors
Karagöz, Muhammed Yiğitcan
Advisor
Korkmaz, Şule Çelik
Language
Type
Publisher:
Bursa Uludağ Üniversitesi
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
This study aims to examine the complex relationships among personality traits, English language teaching methods, classroom management concerns, mindfulness and perspectives on participation in projects of English language teachers working at various levels in public and private institutions in Turkey. The research was designed to include qualitative and quantitative methods using questionnaires and interviews. For this, three separate scales were applied to 400 participants to assess their personality traits, foreign language teaching methods, mindfulness levels and classroom management concerns. Quantitative data collection was followed by interviews with 34 volunteers; thematic analysis was applied to the qualitative data obtained from these interviews. The findings showed that Turkish English language teachers have high levels of agreeableness, extroversion, conscientiousness and low levels of neuroticism, high levels of classroom management concerns and moderate levels of mindfulness, and they use active teaching methods to a high extent. Additionally, it shows the personality types of Turkish English language teachers are largely related to the foreign language teaching methods, their mindfulness levels and concerns about classroom management. The results suggest personality traits have a significant impact on teachers’ level of mindfulness, classroom management concerns, and teaching methods. Certain personality traits exhibited a positive relationship, while neuroticism showed a negative correlation with these factors. Significant differences were found between teachers’ participation in projects and their personality traits, teaching methods, mindfulness levels, and classroom management concerns. The findings show that meeting teachers’ needs, reducing their anxiety levels, and increasing their self-awareness will help in producing good solutions. The study also indicates that if their special needs regarding personality traits are taken into consideration, the existing problems can be minimized. Addressing these areas will also increase teachers’ overall well-being and efficiency in the classroom, thus improving learning and teaching outcomes and making teaching an attractive job.
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki kamu ve özel kurumlarda çeşitli düzeylerde çalışan İngilizce öğretmenlerinin kişilik özellikleri, İngilizce öğretme yöntemleri, sınıf yönetimiyle ilgili kaygıları, bilinçli farkındalıkları ve projelere katılım konusundaki bakış açıları arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırma, anketler ve görüşmeler kullanılarak nitel ve nicel yöntemleri içerecek şekilde tasarlanmıştır. Kişilik özelliklerini, yabancı dil öğretim yöntemlerini, bilinçli farkındalık düzeylerini ve sınıf yönetimi kaygılarını değerlendirmek için 400 katılımcıya üç ayrı ölçek uygulandı. Nicel veri toplamayı, 34 gönüllü ile yapılan görüşmeler izledi; bu görüşmelerden elde edilen nitel verilere tematik analiz uygulandı. Bu çalışmanın bulguları, Türk İngilizce öğretmenlerinin yüksek oranda uyumlu, dışa dönük, sorumluluk sahibi ve düşük oranda duygusal dengesiz karakteristik özelliklere sahip olduğunu, yüksek seviyelerde sınıf yönetimi kaygısı taşıdıklarını ve orta düzey bilinçli farkındalık sahibi olduklarını göstermekle birlikte öğretmenlerin aktif öğretme metotlarını yüksek oranda kullandığını ortaya koymuştur. Ek olarak, Türk İngilizce öğretmenlerinin kişilik tiplerinin, sınıfta kullandıkları yabancı dil öğretim yöntemi, bilinçli farkındalık düzeyleri ve sınıf yönetimiyle ilgili kaygılarıyla büyük ölçüde ilişkili olduğunu göstermektedir. Sonuçlar kişilik özelliklerinin öğretmenlerin bilinçli farkındalık düzeyleri, sınıf yönetimiyle ilgili kaygıları, öğretim yöntemleri üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu ileri sürmektedir. Belirli kişilik özelliklerinin pozitif bir ilişki sergilerken, nevrotikliğin bu faktörlerle negatif bir korelasyon gösterdiği gözlemlenmiştir. Öğretmenlerin projelere katılımları ile kişilik özellikleri, öğretim yöntemleri, bilinçli farkındalık düzeyleri ve sınıf yönetimi kaygıları arasında da önemli farklar tespit edilmiştir. Bulgular, öğretmenlerin ihtiyaçlarını karşılamanın, kaygı düzeylerini düşürmenin ve öz bilinçliliği artırmanın, iyi çözümler üretmede yardımcı olacağını göstermektedir. Ayrıca kişilik özellikleriyle ilgili olarak özel ihtiyaçlarının dikkate alınması durumunda mevcut sorunların en aza indirilebileceğini belirtmektedir. Bu alanların ele alınması, öğretmenlerin sınıf içindeki genel refahını ve verimliliğini de artıracak, öğrenme ve öğretme sonuçlarını iyileştirecek ve öğretmenliği cazip bir iş haline getirecektir.
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki kamu ve özel kurumlarda çeşitli düzeylerde çalışan İngilizce öğretmenlerinin kişilik özellikleri, İngilizce öğretme yöntemleri, sınıf yönetimiyle ilgili kaygıları, bilinçli farkındalıkları ve projelere katılım konusundaki bakış açıları arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırma, anketler ve görüşmeler kullanılarak nitel ve nicel yöntemleri içerecek şekilde tasarlanmıştır. Kişilik özelliklerini, yabancı dil öğretim yöntemlerini, bilinçli farkındalık düzeylerini ve sınıf yönetimi kaygılarını değerlendirmek için 400 katılımcıya üç ayrı ölçek uygulandı. Nicel veri toplamayı, 34 gönüllü ile yapılan görüşmeler izledi; bu görüşmelerden elde edilen nitel verilere tematik analiz uygulandı. Bu çalışmanın bulguları, Türk İngilizce öğretmenlerinin yüksek oranda uyumlu, dışa dönük, sorumluluk sahibi ve düşük oranda duygusal dengesiz karakteristik özelliklere sahip olduğunu, yüksek seviyelerde sınıf yönetimi kaygısı taşıdıklarını ve orta düzey bilinçli farkındalık sahibi olduklarını göstermekle birlikte öğretmenlerin aktif öğretme metotlarını yüksek oranda kullandığını ortaya koymuştur. Ek olarak, Türk İngilizce öğretmenlerinin kişilik tiplerinin, sınıfta kullandıkları yabancı dil öğretim yöntemi, bilinçli farkındalık düzeyleri ve sınıf yönetimiyle ilgili kaygılarıyla büyük ölçüde ilişkili olduğunu göstermektedir. Sonuçlar kişilik özelliklerinin öğretmenlerin bilinçli farkındalık düzeyleri, sınıf yönetimiyle ilgili kaygıları, öğretim yöntemleri üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu ileri sürmektedir. Belirli kişilik özelliklerinin pozitif bir ilişki sergilerken, nevrotikliğin bu faktörlerle negatif bir korelasyon gösterdiği gözlemlenmiştir. Öğretmenlerin projelere katılımları ile kişilik özellikleri, öğretim yöntemleri, bilinçli farkındalık düzeyleri ve sınıf yönetimi kaygıları arasında da önemli farklar tespit edilmiştir. Bulgular, öğretmenlerin ihtiyaçlarını karşılamanın, kaygı düzeylerini düşürmenin ve öz bilinçliliği artırmanın, iyi çözümler üretmede yardımcı olacağını göstermektedir. Ayrıca kişilik özellikleriyle ilgili olarak özel ihtiyaçlarının dikkate alınması durumunda mevcut sorunların en aza indirilebileceğini belirtmektedir. Bu alanların ele alınması, öğretmenlerin sınıf içindeki genel refahını ve verimliliğini de artıracak, öğrenme ve öğretme sonuçlarını iyileştirecek ve öğretmenliği cazip bir iş haline getirecektir.
Description
Source:
Keywords:
Keywords
Beş büyük kişilik envanteri, İngilizce öğretmenlerinin bireysel farklılıkları, İngilizce öğretmenlerinin kişilik özellikleri, Öğretmen öz bilinç farkındalığı, Sınıf yönetimi kaygısı, Yabancı dil öğretim yöntemleri, Classroom management anxiety, Foreign language teaching methods, Individual differences of EFL teachers, Teacher mindfulness, The big five personality inventory