Yayın:
Sınıf öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik öz yeterlilik inançlarının incelenmesi ve kaynak etkilerinin modellenmesi

dc.contributor.authorUluçay, Özlem Bozkurt
dc.contributor.buuauthorAkıllı, Mustafa
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Bölümü
dc.contributor.orcid0000- 0003-0492-0317
dc.date.accessioned2022-07-06T13:25:57Z
dc.date.available2022-07-06T13:25:57Z
dc.date.issued2021-03-27
dc.descriptionBu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde Mustafa Akıllı'in danışmanlığında Özlem Bozkurt tarafından yazılan "Sınıf öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik öz yeterlilik inançlarının incelenmesi ve kaynak etkilerinin modellenmesi" adlı yüksek lisans tezine dayanılarak hazırlanmıştır.
dc.description.abstractBu çalışmada Adıyaman ili ilkokullarında görev yapmakta olan sınıf öğretmenlerinin fen öğretimi öz yeterlilik inançlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi ve öğretmenlik mesleği öz yeterlilik kaynaklarının, öğretmenlerin fen öğretimi öz yeterliliğini ne boyutta etki ettiğinin ortaya konması amaçlamaktadır. Araştırmada betimsel tarama modeli ve yapısal eşitlik modelleme yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 212 erkek, 204 kadın toplam 416 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada “Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Öz-Yeterlik İnancı Ölçeği” ve “Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda sınıf öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik öz yeterlilik inançlarının incelendiği faktörlerde cinsiyet değişkenine, mezun oldukları bölüme, görev bölgesine göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Çalışma süresine göre, öz yeterlilik inancının genelinde ve alt faktörlerden yeterlik inancı faktöründe istatistiksel olarak anlamlı farklılığın olmadığı, alt faktörlerden sonuç beklentisinde görev süresi 5 yıldan az olanlar ile 6-10 yıl arasında olanlarda anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis study aims to examine the science teaching self-efficacy beliefs of classroom teachers, working in the primary schools of Adıyaman, in terms of different variables and to reveal to what extent the self-efficacy sources of the teaching profession affect teachers' science teaching self-efficacy. The descriptive survey model and structural equation modeling methods were adopted as the research design. The sample of the study consists of 212 male, 204 female, totally 416 classroom teachers. In the study, “Self-Efficacy Beliefs Scale in Classroom Teachers' Science Teaching” and “Teacher Self-Efficacy Scale” were used. As a result of the analysis, it was determined that there was no significant difference in the factors that examined the self-efficacy beliefs of classroom teachers in science teaching according to gender, the department they graduated from, and the task area variables. According to the duration of the study, it was found that there was no statistically significant difference in the overall self-efficacy beliefs and the efficacy belief factor among the sub-factors. There was a significant difference in the result expectation from the sub-factors in whose tenure was less than 5 years and 6-10 years.
dc.identifier.citationUluçay, Ö. B. ve Akıllı, M. (2021). "Sınıf öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik öz yeterlilik inançlarının incelenmesi ve kaynak etkilerinin modellenmesi". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 745-777.
dc.identifier.doi10.19171/uefad.823491
dc.identifier.endpage777
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage745
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19171/uefad.823491
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1388095
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/27757
dc.identifier.volume34
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.collaborationSanayi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.relation.tezYüksek lisans
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFen öğretimi
dc.subjectSınıf öğretmeni
dc.subjectFen öz-yeterlilik inancı
dc.subjectSonuç beklentisi
dc.subjectScience education
dc.subjectPrimary school teachers
dc.subjectScience self-efficacy perception
dc.subjectResult expectancy
dc.titleSınıf öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik öz yeterlilik inançlarının incelenmesi ve kaynak etkilerinin modellenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of primary school teachers' self efficacy beliefs for science teaching and modeling of source effects
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Temel Eğitim Bölümü

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
34_2_8.pdf
Boyut:
760.46 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama