Publication:
Üniversite giriş sınavlarına hazırlanan öğrencilere uygulanan grup rehberliğinin durumluk ve sürekli kaygı üzerindeki etkisi

dc.contributor.buuauthorBaşal, Handan Asüde
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2021-03-09T12:19:36Z
dc.date.available2021-03-09T12:19:36Z
dc.date.issued1999
dc.description.abstractBu çalışma ile grup rehberliğinin, üniversite giriş sınavlarına hazırlanan öğrencilerin durumluk ve sürekli kaygıları üzerindeki etkisi incelenmiştir. 1997-1998 Öğretim yılında üniversite giriş sınavlarına hazırlık amacıyla dershaneye devam eden 156 öğrenci örneklemi oluşturmuştur. Araştırma "ön test-son test kontrol gruplu" deneysel bir çalışmadır. Öğrencilerin durumluk ve sürekli kaygı düzeylerini ölçmek için Spielberger ve arkadaşları (1970) tarafından geliştirilen, Öner ve Le Compte (1985) tarafından Türkçe ye uyarlanan "Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri" kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilere t testi kullanılmış ve sonuçları tartışılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the effect of group guidance on state and trait anxiety of students preparing for the University Entrence Exam. Subjects were 156 students who were attanding to a preparoty course for Üniversity Entrance Exam, during 1997-1998 school year. State and trait anxiety of students were measured by State-Trait Anxiety Enventory which was developed by Spielberger (1970) and was adapted to Turkish by Öner and Le Compte (1985). The design of the study was "Pre Test-Post Test Control Group". The data were analised by atTest and the results were discussed.
dc.identifier.citationBaşal, H. A. (1999). ''Üniversite giriş sınavlarına hazırlanan öğrencilere uygulanan grup rehberliğinin durumluk ve sürekli kaygı üzerindeki etkisi''Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 155-169.
dc.identifier.endpage169
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage155
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17274
dc.identifier.volume12
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectRehberlik ve psikolojik danışma
dc.subjectGrup rehberliği
dc.subjectDurumluk-sürekli kaygı
dc.subjectÜniversite giriş sınavları
dc.subjectGuidence and psychological counceling
dc.subjectGroup guidence
dc.subjectUniversity entrence exam
dc.subjectState-trait anxiety
dc.titleÜniversite giriş sınavlarına hazırlanan öğrencilere uygulanan grup rehberliğinin durumluk ve sürekli kaygı üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effect of group guidance applied to students preparing for university entrance exams on state and trait anxiety
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
12_1_19.pdf
Size:
3.05 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: