Publication: Çocuklarda sözlü iletişim
Files
Date
Authors
Peker, M. Reşat
Authors
Advisor
Language
Type
Publisher:
Uludağ Üniversitesi
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu çalışmanın konusu çocukların seçtirici ve ayırt edici sözlü iletişimde (referential iletişim) bulunma yetenekleridir. Bu tür sözlü iletişim ile ilgili kuramsal açıklamalardan "Ben-merkezci" ve konuşma durumunu "analiz edici" yaklaşımlar açıklanıp, bu yaklaşımlarla ilgili deneysel araştırma sonuçlar verilmiştir. Çocukların bu tür iletişimine etki eden faktörler sınıfta iyi bir öğretme-öğrenme ortam hazırlama açısından ele alınıp önerilerde bulunulmuştur.
The subject of this study is that of children's verbal referential communication skills. Two theoretical approaches (which were "egocentrism" and "ask analytic") to children's referential communication were explained, and research results were given. Factors effecting children's referential communication skills were discussed interms of creating a good "teaching-learning" environment, and suggestions were made.
The subject of this study is that of children's verbal referential communication skills. Two theoretical approaches (which were "egocentrism" and "ask analytic") to children's referential communication were explained, and research results were given. Factors effecting children's referential communication skills were discussed interms of creating a good "teaching-learning" environment, and suggestions were made.
Description
Source:
Keywords:
Keywords
Sözlü, İletişim, Çocuklar
Citation
Peker, M. R. (1989). "Çocuklarda sözlü iletişim". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 145-151.