Publication:
English speaking anxiety level of fifth grade students in a middle school in Van

dc.contributor.advisorSavaşkan, İlknur
dc.contributor.authorKorkmaz, Hüseyin
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-03-12T12:04:02Z
dc.date.available2020-03-12T12:04:02Z
dc.date.issued2019-08-19
dc.description.abstractThis study aims to analyse the speaking anxiety of students at the fifth grade intensive foreign language classrooms by comparing with regular fifth grades, and it intends to investigate whether there are any changes between the beginning and the end of the academic year in terms of speaking anxiety. It also aims to analyse the speaking anxiety level differences according to demographical information. Lastly, this study attempts to determine the anxiety provoking factors and possible ways for coping with them. This research was conducted with 149 fifth grade students studying at a state middle school, and 5 language teachers working at the same school during 2018/2019 academic year in Van, Turkey. Designed as an explanatory sequential mixed method research, the quantitative data were obtained from students via a scale, and then the qualitative data were gathered from both students and teachers by a semi-structured interview. The quantitative data vii were analysed by Mann Whitney U, Kruskal Wallis, Spearman‟s rank correlation tests on SPSS v.23, whereas the qualitative data were examined by content analysis. The present study revealed that fifth grade students feel anxious at a moderate level, and students of intensive foreign language classrooms are found less anxious than regular ones. Also, some other significant differences were found in terms of gender, age, supportive courses, family income level, and English achievement scores of the previous year. On the other hand, both types of classrooms did not show significant changes in terms of both academic terms in themselves. Lastly, some anxiety provoking factors and ways for coping with them were presented. As a consequence, the research had implications for language teachers both to help students reduce their anxiety and to make the classroom environment more stress-free.
dc.description.abstractBu çalışma 5. sınıf yabancı dil ağırlıklı sınıfarda öğrenim gören öğrencilerin konuşma kaygılarını, diğer 5. sınıflarla karşılaştırarak analiz etmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca sene başında ve sene sonunda konuşma kaygısı seviyeleri açısından da anlamlı bir değişiklik olup olmadığı incelenecektir. Diğer bir hedef ise, İngilizce konuşma kaygısının öğrencilerin demografik bilgilerine göre anlamlı değişiklik gösterip göstermediğine bakılmasıdır. Son olarak, bu araştırma kaygıya sebep olan faktörler ve bu kaygı ile başa çıkma yollarını belirlemeyi hedeflemektedir. Araştırma, Van, Türkiye‟ de bir devlet ortaokulunda 5. sınıfta öğrenim gören 149 öğrenci ve aynı okulda çalışan 5 ingilizce öğretmeni ile 2018/ 2019 akademik yılında yapılmıştır. Sıralı karma yöntem olarak dizayn edilen bu çalışmada, öğrencilerden ölçek yoluyla nicel veri toplandıktan sonra, yarı yapılandırılmış mülakakat aracılığı ile hem öğretmenlerden hem öğrencilerden nitel veri de toplanmıştır. Öğrencilerden toplanan nicel veriler SPSS 23 ile analiz edilirken, nitel veriler ise içerik analizi yoluyla incelenmiştir. Bu çalışma 5.sınıf öğrencilerinin orta düzeyde ingilizce konuşma kaygısına sahip olduklarını; ve yabancu dil ağırlıklı sınıflardaki öğrencilerin diğer sınıflardakilere göre daha az kaygı yaşadığını nortaya çıkarmıştır. Bunların dışında bazı anlamlı farklılıkların olduğu da saptanmıştır. Bu farklılıklar cinsiyet, yaş, destekleyici kurslar, aile gelir düzeyi ve bir önceki sene alınan ingilizce notu gibi demografik bilgiler üzerindendir. Diğer yandan, iki sınıf türünde de kendi içlerinde sene başından sonuna konuşma kaygısı yönünden anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Aynı zamanda, bazı kaygı artırıcı faktörler ve bu kaygı ile başa çıkma yolları belirlenmiştir. Sonuç olarak bu araştırmanın bulguları hem öğrencilerin kaygısını azaltmaya yardım etmek için hem de sınıf ortamını daha stresten uzak bir hale getirmek için öğretmenler açısından önem arz etmektedir.
dc.format.extentXX, 118 sayfa
dc.identifier.citationKorkmaz, H. (2019). English speaking anxiety level of fifth grade students in a middle school in Van. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10063
dc.language.isoen
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAffective factors in language learning
dc.subjectDil öğreniminde duyuşsal faktörler
dc.subjectForeign language speaking anxiety
dc.subjectYoung learners
dc.subjectMiddle school
dc.subjectÇocuk öğrenciler
dc.subjectYabancı dil konuşma kaygısı
dc.subjectÇocuk öğrencilerin ingilizce konuşma kaygılarının sebepleri
dc.subjectOrtaokul
dc.subjectThe speaking anxiety reasons for young learners
dc.titleEnglish speaking anxiety level of fifth grade students in a middle school in Van
dc.title.alternativeVan'da bir ortaokulda öğrenim gören beşinci sınıf öğrencilerinin İngilizce konuşma kaygı düzeyleri
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
801610004.pdf
Size:
1.87 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: