Publication:
Spor ayakkabısı sektöründe marka bağlılığı ve öncülleri: Karşılaştırmalı bir araştırma

dc.contributor.buuauthorTaşkın, Çağatan
dc.contributor.buuauthorSürmeli, Ezgi
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
dc.contributor.departmentİşletme Bölümü
dc.contributor.orcid0000-0002-0655-5061
dc.contributor.orcid0000-0003-1740- 8945
dc.date.accessioned2020-01-31T13:39:05Z
dc.date.available2020-01-31T13:39:05Z
dc.date.issued2019-11-14
dc.description.abstractSpor ayakkabısı sektöründe markalar arası yoğun bir rekabet yaşanmaktadır. Özellikle genç kuşaktan oluşan pazarın hâkimi olmak isteyen köklü ve yeni markalar rekabet etmektedir. Adidas ve Nike gibi köklü markaların oluşturduğu pazara daha sonradan yeni markalar girmiştir. Bunlar arasında en fazla tercih edilen marka New Balance markasıdır. Dolayısıyla bütün markalar için rekabetçi avantaj elde ederek gerek payını koruma gerekse de arttırma temel amaçtır. Bu çalışmanın amacı Adidas, Nike ve New Balance spor ayakkabı markalarını tercih eden tüketicilerin, marka bağlılığı öncülleri arasındaki ilişkileri tespit etmek ve elde edilen sonuçlara göre spor ayakkabısı sektöründe faaliyet gösteren işletmelere strateji önerilerinde bulunmaktır. Araştırmanın evrenini, Bursa il merkezinde ikamet eden ve spor ayakkabısı kullanan nihai tüketiciler oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri 2018 yılı Mart ile Eylül ayları arasında toplanmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Analize uygun toplam 377 adet anket verisi elde edilmiştir. Araştırmanın ölçeği Karjaluoto vd. (2016), Ünal ve Aydın (2013) ve Taşkın (2014) çalışmalarından uyarlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; New Balance markasının tüketicide yarattığı imaj ve güvenin, diğer markalara göre tüketici marka sevgisi daha fazla etkilediği belirlenmiştir. Ağızdan ağıza iletişim ve marka sevgisinin marka bağlılığına etkileri marka tercihleri bazında incelendiğinde; ağızdan ağıza iletişim ve marka sevgisinin New Balance markası için marka bağlılığını diğer markalara göre daha fazla etkilediği bulunmuştur.
dc.description.abstractThere is an intense competition among brands in the sports shoe industry. The established and new brands that try to dominate the market, especially the young generation, are competing. Afterwards, new brands entered the market, which was established by well-established brands such as Adidas and Nike. New Balance brand is the most preferred brand among them. Therefore, it is the main objective to maintain and increase its share by gaining competitive advantage for all brands. Therefore, it is the main objective to maintain and increase its share by gaining competitive advantage for all brands. The aim of this study is to explore the relationships among the brand loyalty antecedents of the consumers who prefer Adidas, Nike and New Balance sports shoes brands and to propose strategies for the companies in the sports shoe sector according to the results obtained. The universe of the research consists of the consumers who live in the city center of Bursa and use sports shoes. The data of the study were collected between March and September 2018.Convenience sampling method was used for collecting the data. A total of 377 questionnaires were obtained The scale of the study was adapted from Karjaluoto et al. (2016), Ünal and Aydın (2013) and Taşkın (2014). According to the results; it was found that the image and trust created by the New Balance brand in the consumer affects the love of the consumer brand more than other brands. When the effects of word of mouth communication and brand love on brand loyalty are examined on the basis of brand preferences; it was found that the influence of word of mouth communication and brand love on brand loyalty was more for New Balance brand than other brands.
dc.identifier.citationTaşkın, Ç. ve Sürmeli, E. (2019). "Spor ayakkabısı sektöründe marka bağlılığı ve öncülleri: Karşılaştırmalı bir araştırma". International Journal of Social Inquiry, 12(2), 837-870.
dc.identifier.endpage870
dc.identifier.issn1307-8364
dc.identifier.issn1307-9999
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage837
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/884449
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/7587
dc.identifier.volume12
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalBursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / International Journal of Social Inquiry
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMarka sevgisi
dc.subjectMarkaya duyulan güven
dc.subjectMarka imajı
dc.subjectSpor ayakkabısı
dc.subjectMarka bağlılığı
dc.subjectBrand love
dc.subjectBrand trust
dc.subjectBrand image
dc.subjectSport shoe
dc.subjectBrand loyalty
dc.titleSpor ayakkabısı sektöründe marka bağlılığı ve öncülleri: Karşılaştırmalı bir araştırma
dc.title.alternativeBrand loyalty and antecedents in sport shoe sector: Comparative research
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü
local.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Yüksek Lisans Programı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
12_2_15.pdf
Size:
462.01 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: