Publication:
Förderung der schreibfahigkeit im computerunterstützten daf-unterricht

dc.contributor.buuauthorAlyaz, Yunus
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Bölümü
dc.date.accessioned2020-05-31T19:17:05Z
dc.date.available2020-05-31T19:17:05Z
dc.date.issued2002-04-01
dc.description.abstractIn dieser Arbeit wird die Förderung der Schreibfähigkeit im computerunterstützten DaF-Unterricht behandelt. Für einen angemessenen Lernprozess sollen sowohl in der traditionellen Umgebung als auch in der Computerumgebung Aktivitäten zur Förderung von allen sprachlichen Fertigkeiten angeboten werden. In dieser Arbeit wird 9 Deutschlernsoftware verschiedener Typen nach ihren Aktivitäten zur Förderung sprachlicher Fertigkeiten analysiert, und die Aktivitäten werden qualitativ und quantitativ verglichen. Die Untersuchung ergab, dass das Schreiben und Sprechen im Vergleich zu den anderen Fertigkeiten wie Grammatik, Wortschatz, Leseverstehen, Hörverstehen Diktat u.a. weniger gefördert werden. In dieser Arbeit wird schließlich erzielt, den Stand des Sprechens und besonders Schreibens zu festlegen und die didaktischen und technischen Gründe herauszufinden, warum diese Fähigkeiten weniger als andere gefördert werden.
dc.description.abstractBu çalışmada bilgisayar destekli Almanca öğretiminde yazılı anlatım yetisinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar ele alınmıştır. Gerek klasik ortamda, gerekse bilgisayar ortamında olsun, amaca uygun bir dil öğretiminin gerçekleşmesi için öğrenim sürecinde dilsel yetilerin tümünü destekleyecek etkinliklere yer verilmesi gerekmektedir. Çalışmada farklı türlerden 9 adet almanca öğretim yazılımı, dilsel yetilerin desteklenmesine yönelik sundukları etkinlikler ve materyal içeriğiyle incelenmiş ve yetilere yönelik sunulan etkinlikler birbirleriyle kıyaslanmıştır. Yazılımlar dilbilgisi, sözcük dağarcığı, okuma anlama, dinleme anlama, dikte gibi alanlara konuşma ve yazmadan daha fazla yer vermektedirler. Bu çalışma konuşma ve yazma yetilerine yönelik etkinliklerin konumunu tespit etmek, bu etkinliklere daha az yer verilmesinin teknik ve didaktik nedenlerini belirlemeyi hedeflemektedir.
dc.identifier.citationAlyaz, Y. (2002). "Förderung der schreibfahigkeit im computerunterstützten DaF-unterricht". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 15-31.
dc.identifier.endpage31
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage15
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153188
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10926
dc.identifier.volume15
dc.language.isode
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectCALL
dc.subjectDaF
dc.subjectSchreiben
dc.subjectSchreibfertigkeit
dc.subjectComputer
dc.subjectBilgisayar
dc.subjectYazma
dc.subjectYazma becerileri
dc.titleFörderung der schreibfahigkeit im computerunterstützten daf-unterricht
dc.title.alternativeBilgisayar destekli Almanca derslerinde yazma becerilerinin geliştirilmesi
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
15_1_2.pdf
Size:
363.63 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: