Publication:
Tüketici davranış araştırmasında kullanılan yöntemler

Thumbnail Image

Date

Organizational Units

Authors

Tokol, Tuncer

Authors

Advisor

Language

Publisher:

Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Tüketici davranış araştırmasında pazarlama araştırmacısının kullanılabileceği çeşitli araştırma yöntemleri vardır. Bunlar temel olarak dolaylı ve dolaysız yöntemler olarak ikiye ayrılırlar. Dolaysız yöntemler, tüketicinin davranış yapısı hakkında bilgi toplamada etkili olan anket ve gözlem yöntemleridir. Dolaylı yöntemler ise, tüketicinin kişiliğine ilişkin bilgilerin toplanmasında kullanılan ve psikologlar ile psikiyatristler tarafından geliştirilen yöntemlerdir. Bunları üç grupta incelemek mümkündür.

Description

Source:

Keywords:

Keywords

Tüketici davranışı, Yöntem, Pazarlama araştırmacısı, Araştırma, Dolaysız yöntem, Dolaylı yöntem

Citation

Tokol, T. (1977). "Tüketici davranış araştırmasında kullanılan yöntemler". Akademi: Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi, 6(1-2), 285-297.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

21

Views

79

Downloads