Yayın: Tüketici davranış araştırmasında kullanılan yöntemler
Dosyalar
Tarih
Kurum Yazarları
Tokol, Tuncer
Yazarlar
Danışman
Dil
Türü
Yayıncı:
Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Özet
Tüketici davranış araştırmasında pazarlama araştırmacısının kullanılabileceği çeşitli araştırma yöntemleri vardır. Bunlar temel olarak dolaylı ve dolaysız yöntemler olarak ikiye ayrılırlar. Dolaysız yöntemler, tüketicinin davranış yapısı hakkında bilgi toplamada etkili olan anket ve gözlem yöntemleridir. Dolaylı yöntemler ise, tüketicinin kişiliğine ilişkin bilgilerin toplanmasında kullanılan ve psikologlar ile psikiyatristler tarafından geliştirilen yöntemlerdir. Bunları üç grupta incelemek mümkündür.
Açıklama
Kaynak:
Anahtar Kelimeler:
Konusu
Tüketici davranışı, Yöntem, Pazarlama araştırmacısı, Araştırma, Dolaysız yöntem, Dolaylı yöntem
Alıntı
Tokol, T. (1977). "Tüketici davranış araştırmasında kullanılan yöntemler". Akademi: Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi, 6(1-2), 285-297.
