Yayın:
Tüketici davranış araştırmasında kullanılan yöntemler

Küçük Resim

Tarih

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Tokol, Tuncer

Yazarlar

Danışman

Dil

Türü

Yayıncı:

Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

Tüketici davranış araştırmasında pazarlama araştırmacısının kullanılabileceği çeşitli araştırma yöntemleri vardır. Bunlar temel olarak dolaylı ve dolaysız yöntemler olarak ikiye ayrılırlar. Dolaysız yöntemler, tüketicinin davranış yapısı hakkında bilgi toplamada etkili olan anket ve gözlem yöntemleridir. Dolaylı yöntemler ise, tüketicinin kişiliğine ilişkin bilgilerin toplanmasında kullanılan ve psikologlar ile psikiyatristler tarafından geliştirilen yöntemlerdir. Bunları üç grupta incelemek mümkündür.

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Tüketici davranışı, Yöntem, Pazarlama araştırmacısı, Araştırma, Dolaysız yöntem, Dolaylı yöntem

Alıntı

Tokol, T. (1977). "Tüketici davranış araştırmasında kullanılan yöntemler". Akademi: Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi, 6(1-2), 285-297.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

24

Views

87

Downloads