Publication: Tüketici davranış araştırmasında kullanılan yöntemler
Files
Date
Authors
Tokol, Tuncer
Authors
Advisor
Language
Type
Publisher:
Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Tüketici davranış araştırmasında pazarlama araştırmacısının kullanılabileceği çeşitli araştırma yöntemleri vardır. Bunlar temel olarak dolaylı ve dolaysız yöntemler olarak ikiye ayrılırlar. Dolaysız yöntemler, tüketicinin davranış yapısı hakkında bilgi toplamada etkili olan anket ve gözlem yöntemleridir. Dolaylı yöntemler ise, tüketicinin kişiliğine ilişkin bilgilerin toplanmasında kullanılan ve psikologlar ile psikiyatristler tarafından geliştirilen yöntemlerdir. Bunları üç grupta incelemek mümkündür.
Description
Source:
Keywords:
Keywords
Tüketici davranışı, Yöntem, Pazarlama araştırmacısı, Araştırma, Dolaysız yöntem, Dolaylı yöntem
Citation
Tokol, T. (1977). "Tüketici davranış araştırmasında kullanılan yöntemler". Akademi: Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi, 6(1-2), 285-297.