Publication:
Kuşaklararası iletişimin marka değeri oluşturmaya etkisinin yapısal eşitlik modelleme ile araştırılması

dc.contributor.buuauthorTaşkın, Çağatan
dc.contributor.buuauthorYılmaz, Mine
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Bölümü
dc.date.accessioned2021-03-29T06:29:09Z
dc.date.available2021-03-29T06:29:09Z
dc.date.issued2016
dc.description.abstractGünümüzün tüketici odaklı pazarları işletmeleri, marka değeri oluşturmaya yönelik stratejiler geliştirerek sürdürülebilir rekabetçi avantaj elde etmeye zorlamaktadır. Marka değeri oluşturmanın temel öncüllerinden biri de kuşaklararası iletişimdir. Kuşaklararası iletişimin biçimleri olan kuşaklararası diyalog ve kuşaklararası tavsiye çocuk tüketicilerin marka algılamalarını etkilemekte ve dolayısıyla da marka değerini oluşturmada önemli bir etmen olmaktadır. Bu araştırmanın amacı da; kuşaklararası iletişimin algısal marka değeri üzerindeki etkisini çeşitli aracı değişkenler kullanarak incelemek ve elde edilen modele göre pazarlama stratejileri önerilerinde bulunmaktır. Araştırma, “anne-kız, anne-oğul, baba-kız ve baba-oğul” olmak üzere dört temel örneklem üzerinde yürütülmüştür. Araştırmadaki değişkenler arasındaki ilişkilerin incelenmesinde yapısal eşitlik modelleme kullanılmıştır. Elde edilen modelleme sonuçları, kuşaklararası diyalog ve kuşaklararası tavsiye bileşenlerinin marka değeri üzerinde, etkin marka çağrışımı ve marka güveni bileşenleri üzerinden güçlü bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractToday’s consumer oriented markets force companies to develop strategies for building brand equity in order to obtain sustainable competitive advantages. One of the basic antecedents of brand equity is intergenerational communication. Intergenerational conversation and intergenerational recommendation that are modes of intergenerational communication, affect child consumers’ brand perceptions and thus this becomes an important factor for building brand equity. The aim of this research is to explore the impact of intergenerational communication on brand equity via various variables and to propose marketing strategies based on the model. The research is conducted on four basic sample that are “mother-daughter”, “mother-son”, “father-daughter” and father-son”. Structural equation modelling is used for examining the relationships among the variables. Modelling results indicate that intergenerational conversation and intergenerational recommendation both have a strong impact on brand equity through affective brand association and brand trust dimensions.
dc.identifier.citationTaşkın, Ç. ve Yılmaz, M. (2016). "Kuşaklararası iletişimin marka değeri oluşturmaya etkisinin yapısal eşitlik modelleme ile araştırılması". Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 35(1), 67-80.
dc.identifier.endpage80
dc.identifier.issn1301-3386
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage67
dc.identifier.urihttp://www.uludag.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/genel-dokuman/2016_1/ASL04.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/18515
dc.identifier.volume35
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKuşaklararası tavsiye
dc.subjectYapısal eşitlik modelleme
dc.subjectKuşaklararası diyalog
dc.subjectMarka güveni
dc.subjectMarka değeri
dc.subjectIntergenerational recommendation
dc.subjectStructural equation modelling
dc.subjectIntergenerational conversation
dc.subjectBrand trust
dc.subjectBrand equity
dc.titleKuşaklararası iletişimin marka değeri oluşturmaya etkisinin yapısal eşitlik modelleme ile araştırılması
dc.title.alternativeExamining affect of intergenerational communication on brand equity generation by means of structural equation modeling
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
35_1_4.pdf
Size:
312.32 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: