Publication:
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık öğrencilerinin öz-yeterlik ve terapötik ittifak düzeyleri arasındaki ilişkide süpervizyonda değerlendirme sürecinin aracılık rolü

dc.contributor.advisorAkça, Figen
dc.contributor.authorÖztürk, Firdevs
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0001-7081-4884
dc.date.accessioned2024-09-03T11:42:56Z
dc.date.available2024-09-03T11:42:56Z
dc.date.issued2024-05-03
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye’de Rehberlik ve Psikolojik Danışma lisans ve lisansüstü programlarında öğrenim görmekte olan öğrencilerin psikolojik danışma öz-yeterlik düzeyleri ve danışanları ile kurdukları terapötik ittifak düzeyleri arasındaki ilişkide süpervizyonda değerlendirme sürecinin aracı rolünü incelemektir. Araştırmanın katılımcıları Türkiye’de Rehberlik ve Psikolojik Danışma öğrenimi görmekte olan 206 (160 kadın, 55 erkek)öğrenciden oluşmaktadır. Ulaşılabilir örnekleme yönteminin kullanıldığı çalışmada veriler çevrimiçi olarak toplanmıştır. Araştırmada Süpervizyonda Değerlendirme Süreci Envanteri, Psikolojik Danışma Öz-Yeterlik Ölçeği, Terapötik İttifak Ölçeği-Kısa Formu ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Veriler analiz edilirken Pearson Basit Doğrusal Korelasyon ve Lineer Regresyon kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, psikolojik danışman öz-yeterliği ile terapötik ittifak (r=.620, p<0.01), psikolojik danışman öz-yeterliği ile süpervizyonda değerlendirme süreci (r=.372, p<0.01) ve süpervizyonda değerlendirme süreci ile terapötikittifak (r=.442, p<0.01) arasında pozitif yönde manidar ilişkiler olduğu saptanmıştır. Aracılık analizi sonuçlarına göre, süpervizyonda değerlendirme sürecinin psikolojik danışman öz-yeterliği ile terapötik ittifak arasındaki ilişkide kısmı aracılık rolü üstlendiği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis study examines the mediating role of the evaluation process within supervision in the relationship between the counseling self-efficacy and therapeutic alliance levels of students studying in Guidance and Psychological Counseling under graduate and graduate programs in Turkey. The participants were 206 students (160 female, 55 male) studying Guidance and Psychological Counseling programs in Turkey. Data was collected in an onlin esetting using the convenience sampling method. Evaluation within the Supervision Process Inventory, Counseling Self-Efficacy Scale, Therapeutic Alliance Scale-Short Form, and Personal Information Form were used in the study. Pearson’s Correlation and LinearRegression were used to analyze the data. Results indicated a significant positive correlation between counseling self-efficacy and therapeutic alliance (r=.620, p<0.01), counseling self-efficacy and evaluation process within supervision (r=.372, p<0.01), and evaluation processwithin supervision and therapeutic alliance (r=.442, p<0.01). According to the mediationanalysis results, it was determined that the evaluation process within supervision partially mediated the relationship between counseling self-efficacy and therapeutic alliance.
dc.format.extentXII, 99 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/44281
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsikolojik danışmanlar
dc.subjectPsikolojik danışmanlık öz yeterliği
dc.subjectSüpervizyonda değerlendirme süreci
dc.subjectTerapötik ittifak
dc.subjectCounselors
dc.subjectCounseling self-efficacy
dc.subjectEvaluation process within supervision
dc.subjectTherapeutic alliance
dc.titleRehberlik ve psikolojik danışmanlık öğrencilerinin öz-yeterlik ve terapötik ittifak düzeyleri arasındaki ilişkide süpervizyonda değerlendirme sürecinin aracılık rolü
dc.title.alternativeThe mediating role of the evaluation process within supervision in the relationship between counseling self-efficacy and therapeutic alliance levels of guidance and psychological counseling students
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı/Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Firdevs_Ozturk.pdf
Size:
2.34 MB
Format:
Adobe Portable Document Format