Publication:
Geleceğin kimya öğretmenlerinin hibritleşme konusundaki bilgilerinin incelenmesi

dc.contributor.buuauthorÇalış, Sevgül
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
dc.date.accessioned2020-10-05T07:01:44Z
dc.date.available2020-10-05T07:01:44Z
dc.date.issued2018-05-29
dc.description.abstractKimya öğretmen adaylarının hibritleşme konusunda bilgilerinin incelenmesinin amaçlandığı bu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesinde formasyon alan değişik Üniversitelerin Fen Fakültesi Kimya bölümlerinden mezun toplam 36 kimya öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilmiş beş adet açık uçlu sorunun yer aldığı yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve betimsel analiz ile değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının büyük bölümünün, atomik orbitallerden çıkarak hibrit orbital oluşumunu açıklamada sorun yaşadıkları ve günlük hayatta bildikleri maddelerin hibrit orbital türünü belirlemede yetersiz oldukları saptanmıştır. Bu nedenle öğretmenler tarafından hem ortaokul hem de lise seviyesinde, öğretim teknik ve materyallerinden yararlanılarak en ayrıntılı şekilde açıkça anlatılmasının önemli olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIn this study at which examining the field knowledge on hybridization of chemistry teacher candidates was examined, one of the qualitative research methods, descriptive scanning method, was used. The study was carried out with a total of 36 chemistry teacher candidates who graduated from the faculty of chemistry of different universities who were taking formation classes at the Faculty of Education of Uludağ University in the spring semester of 2017-2018 academic year. The data were collected by semi-structured interview form with five open-ended questions developed on the researcher's side and evaluated by descriptive analysis. According to the findings obtained from the research, it was determined that most of the prospective teachers had problems in explaining the hybrid orbit formation emerging from atomic orbitals and that the materials they know in everyday life were inadequate in determining the hybrid orbital pattern. For this reason, it has been concluded that it is important for the teachers to explain to high school and secondary school level students in the most detailed way by using the teaching techniques and materials.
dc.identifier.citationÇalış, S. (2018). “Geleceğin kimya öğretmenlerinin hibritleşme konusundaki bilgilerinin incelenmesi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 31(1), 341-361.
dc.identifier.endpage361
dc.identifier.issn1301-3416
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage341
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/517879
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13115
dc.identifier.volume31
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectHibritleşme
dc.subjectAtomik orbital
dc.subjectKimya öğretimi
dc.subjectKimya öğretmen adayı
dc.subjectHybridization
dc.subjectAtomic orbital
dc.subjectChemistry teaching
dc.subjectChemistry teacher candidate
dc.titleGeleceğin kimya öğretmenlerinin hibritleşme konusundaki bilgilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of future chemistry teachers’ knowledge of hybridization
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
31_1_14.pdf
Size:
673.5 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: