Publication:
Otobüs aktif süspansiyon sisteminin Simscape ile modellenmesi ve analizi

dc.contributor.buuauthorKalkanlı, Ahmet Yasin
dc.contributor.buuauthorŞefkat, Gürsel
dc.contributor.departmentMühendislik Fakültesi
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Bölümü
dc.date.accessioned2020-09-07T10:18:13Z
dc.date.available2020-09-07T10:18:13Z
dc.date.issued2019-04-03
dc.description.abstractBu çalışmada fiziksel sistem simülasyon programı Simscape kullanılarak aktif süspansiyon sisteminin modeli kurulmuş ve analizi yapılmıştır. Bu sistem için çeyrek taşıt modeli kullanılmıştır. Sistem tasarımı yapılırken literatürden alınmış başka bir çalışmayla (http://ctms.engin.umich.edu) aynı fiziksel model ve parametreler kullanılmış ve alınan sonuçlar karşılaştırılmıştır. Sistemin ilk olarak açık döngü modeli daha sonra kapalı döngü modeli kurularak analizler yürütülmüştür. Sistemin geribeslemesi öncelikle süspansiyon mesafesinden, sonra şasi dikey ivmelenmesinden alınmış ve bu sonuçlara göre yolcu konforu ve üretilebilirlik değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda Simscape ile modellenen sistemin matematik modelle aynı davranışı gösterdiği görülmüştür. Bunun yanında ivme geribeslemeli sistemin diğer sistemlerden daha iyi sonuçlar verdiği anlaşılmıştır. Ayrıca Simscape kullanımı ile gerçek sisteme benzer bir arayüzde çalışma imkanı yakalanmış, model üzerindeki değişiklikler kolaylıkla yapılmıştır.
dc.description.abstractIn this work a Simscape model of quarter bus with active suspension system will be designed and analyzed. Quarter vehicle model will be used for this system. Same parameters and physical model of a preliminary work (http://ctms.engin.umich.edu) will be used and results of this work will be compared with preliminary one. Modelled system will be open loop first and converted to closed loop by addition of feedback. Firstly elongation of suspension system and secondly vertical acceleration of bus chassis will be used as feedback. Results from systems with both feedbacks will be evaluated according to passenger comfort and manufacturability. As results of this paper, it was demonstrated that there are obvious similarities between the outcomes of Simscape model and mathematical model. Also it have been seen that feedback with vertical acceleration of chassis is produce best outcomes in comparison to other systems. Besides with Simscape, there were advantage of using similar user interface with real system and having ability to change model effortlessly.
dc.identifier.citationKalkanlı, A. Y. ve Şefkat, G. (2019). "Otobüs aktif süspansiyon sisteminin Simscape ile modellenmesi ve analizi". Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 24(1), 351-366.
dc.identifier.endpage366
dc.identifier.issn2148-4147
dc.identifier.issn2148-4155
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage351
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/727364
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12568
dc.identifier.volume24
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi / Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAktif süspansiyon
dc.subjectÇeyrek taşıt modeli
dc.subjectSimscape
dc.subjectActive suspension
dc.subjectQuarter model vehicle
dc.titleOtobüs aktif süspansiyon sisteminin Simscape ile modellenmesi ve analizi
dc.title.alternativeModeling and analysis of a bus active suspension system with Simscape
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentMühendislik Fakültesi/Makine Mühendisliği Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
24_1_30.pdf
Size:
1.31 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: