Publication:
ChatGPT as a language teacher and a practice tool: An exploratory study

dc.contributor.advisorUzun, Levent
dc.contributor.authorErtok, Şevval
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0001-6281-5211
dc.date.accessioned2025-03-27T11:30:59Z
dc.date.issued2025-01-24
dc.description.abstractArtificial intelligence has changed each part of our lives irreversibly. In order to keep up with technological developments, as teachers, we have to support our students’ learning paths by finding innovative methods. The purpose of this study is to investigate the opinions of English language learners on the role of ChatGPT-3.5 in language learning as a result of using ChatGPT as a language practice tool, to what extent ChatGPT improves language learners’ functional English skills, which language skills ChatGPT improves and to what extent it is effective. The present study offers an essential perspective on the extent to which using artificial intelligence tools as language practice tools can contribute to language learning processes. This is an exploratory study. The data were collected through tests, scales, questionnaires, and semistructured interviews. 10 English language learners were chosen as the participants by using convenience sampling. In this study, which lasted for 10 weeks, each lesson in which a functional English topic was covered each week, each participant was given an assignment related to the topic covered, in which they needed to chat via ChatGPT in written form. The progress was checked by the researcher through semi-structured interviews, teacher notes and participants’ assignments. At the end of 10 weeks, the writing pre-test that was used before the study was re-administered as writing post-test and their development was analyzed. The results of the study indicate that it lacks personalized need analysis and human-like qualities; however, it is accessible and interactive, and it provides instant feedback, which might contribute to the improvement of learners' writing, reading, and speaking skills, particularly in functional English. Regular use may help improve sentence structure, expand vocabulary, and boost confidence in real-world communication. Despite some limitations, ChatGPT serves as a valuable supplement to traditional methods by offering a dynamic platform for language skill development and practical language use.
dc.description.abstractYapay zeka hayatımızın her alanını geridöndürülemez bir biçimde değiştirdi. Teknolojik gelişmelere ayak uydurabilmek için biz öğretmenler, öğrencilerimizin öğrenme yollarını yenilikçi metodlar bularak desteklemeliyiz. Bu çalışmanın amacı İngiliz dili öğrenen kişilerin ChatGPT-3.5’idil pratiğiaracı olarak kullanmaları sonucu ChatGPT’nin dil öğrenimindeki rolü hakkındaki fikirlerini, ChatGPT’nin katılımcılarınişlevsel İngilizce dil becerilerinine kadar geliştirebildiğini, ve hangidil becerilerinin gelişmesinde ne derece etkili olduğunu araştırmaktır. Bu çalışma yapay zeka araçlarını dil pratiğiaracı olarak kullanmanın dil öğrenme süreçlerine ne derece katkıda bulunabileceğikonusunda önemlibir perspektif sunmaktadır. Bu çalışma bir keşfediciaraştırmadır. Çalışma verileritestler, anketler ve yarı yapılandırılmış görüşme aracılığıile toplanacaktır. Elverişlilik örnekleme yöntemi kullanılarak 10 İngilizce öğrenen kişikatılımcı olarak seçilmiştir. 10 hafta süren bu çalışmada, her haftaişlevsel bir İngilizce konusuişlenen her dersin sonunda, katılımcılara işlenen konuyla ilgili Chat GPTile yazılı olarak sohbet etmelerinigerektiren bir ödev verilmiştir. Araştırmacı, katılımcıların ilerlemesini yarı yapılandırılmış görüşmeler, öğretmen notları ve katılımcıların ödevleri aracılığıyla takip etmiştir. 10 haftanın sonunda, çalışmanın başında uygulanan yazma ön testi, yazma son testi olarak yeniden uygulanmış ve gelişimlerianaliz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, ChatGPT’nin kişiselleştirilmiş ihtiyaç analiziyapma veinsana benzer niteliklere sahip olma açısından eksiklikleri olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte, erişilebilir, etkileşimli olup anında geribildirim sunarak öğrencilerin yazma, okuma ve konuşma becerilerini özellikleişlevsel İngilizce konusunda geliştirebileceği ortaya çıkmıştır. Düzenlikullanılması durumunda, öğrencinin cümle yapısı, kelime dağarcığı ve gerçek hayatta iletişim kurma konusunda güvenini artırabileceği bulunmuştur. Bazı sınırlamalarına rağmen, ChatGPT, geleneksel dil öğretim yöntemlerine oldukça katkı sağlayıp, dil becerilerini geliştirme ve pratik dil kullanımı için dinamik bir platform sunmaktadır.
dc.format.extentXIII, 89 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/50781
dc.language.isoen
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectChatGPT
dc.subjectEğitim teknolojileri
dc.subjectİngiliz dili öğrenimi
dc.subjectİşlevsel İngilizce
dc.subjectYapay zeka
dc.subjectArtificial intelligence
dc.subjectEducational technologies
dc.subjectEnglish language learning
dc.subjectFunctional English
dc.titleChatGPT as a language teacher and a practice tool: An exploratory study
dc.title.alternativeYabancı dil öğretmeni ve dil pratiği aracı olarak ChatGPT: Keşfedici araştırmatr
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Sevval_Ertok.pdf
Size:
5.67 MB
Format:
Adobe Portable Document Format