Publication:
Basic design and visual perception in landscape architecture education

dc.contributor.authorErdoğan, Elmas
dc.contributor.buuauthorZeybek, Osman
dc.contributor.departmentZiraat Fakültesi
dc.contributor.departmentPeyzaj Mimarlığı Bölümü
dc.contributor.orcid0000-0002-2752-407X
dc.date.accessioned2020-01-25T09:19:19Z
dc.date.available2020-01-25T09:19:19Z
dc.date.issued2019-02-25
dc.description.abstractBasic Design, which is a mass course, is given in the first semester of undergraduate education of design professional disciplines. The aim of the course is to teach the students design elements and principles in case of two and three dimensional studies within the scope of basic design theory and to teach their usage through application exercises and to develop the skills of students in this field. This study was carried out in the fall semester of 2016 - 2017 academic year with the participation of first grade students of Department of Landscape Architecture of Ankara University Faculty of Agriculture. At the final stage, contribution of the basic design course to the visual perceptions of students was measured and discussed based on the evaluation of two observations, before and after completing the course study.
dc.description.abstractTasarım meslek disiplinlerinin lisans eğitimlerinin birinci yarıyılında Temel Tasarım Dersi verilmektedir. Dersin amacı, öğrencilere temel tasarım teorisi kapsamında tasarım elemanları ve ilkelerini iki ve üç boyutlu örnek çalışmalar ile tartışarak kullanımlarının uygulama çalışmaları aracılığıyla öğretilmesi ve öğrencilerin bu konudaki yeteneklerinin geliştirilmesidir. Bu çalışma 2016 – 2017 eğitim öğretim yılının güz döneminde, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü birinci sınıf öğrencileri A grubunun katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Dersi almadan dönemin başında ve dersi aldıktan sonra olmak üzere iki gözlemin değerlendirilmesine dayandırılarak geliştirilen yöntem ile temel tasarım dersinin öğrencilerin görsel algıları üzerindeki etkileri ölçülmüş ve yorumlanmıştır.
dc.identifier.citationErdoğan, E. ve Zeybek, O. (2019). "Basic design and visual perception in landscape architecture education". Bursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 33(1), 113-122.
dc.identifier.endpage122
dc.identifier.issn2651-4044
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage113
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/724423
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/6999
dc.identifier.volume33
dc.language.isoen
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.collaborationYurt içi
dc.relation.journalBursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi / Journal of Agricultural Faculty of Bursa Uludag University
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBasic design
dc.subjectDesign education
dc.subjectLandscape architecture
dc.subjectVisual perception
dc.subjectTemel tasarım
dc.subjectGörsel algı
dc.subjectPeyzaj mimarlığı
dc.subjectTasarım eğitimi
dc.titleBasic design and visual perception in landscape architecture education
dc.title.alternativePeyzaj mimarlığı eğitiminde temel tasarım ve görsel algı
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentZiraat Fakültesi/Peyzaj Mimarlığı Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
33_1_10.pdf
Size:
377.11 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: