Publication: Transforming English writing skills with AI: ChatGPT’s mediating effect on strategy use
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Derya | |
dc.contributor.author | Erol, Merve | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |
dc.contributor.orcid | 0009-0003-1430-6879 | |
dc.date.accessioned | 2025-04-14T13:12:07Z | |
dc.date.issued | 2025-03-12 | |
dc.description.abstract | Nowadays, ChatGPT, an artificial intelligence-supported tool, is increasingly being utilized in education and has become an invaluable resource for enhancing language skills. This study aimed to investigate the effect of ChatGPT on EFL learners' writing strategies. Grounded in the Mediated Learning Experience framework of Vygotsky's sociocultural theory, it examined the fundamental components of writing processes—cognitive, metacognitive, and social affective—and the mediating role of ChatGPT in writing strategies. Designed as a quasi experimental study with a mixed-methods approach, the research was conducted with 220 preparatory class students (aged 18–26) at a university in Turkey, selected through convenience sampling into experimental and control groups. The experimental group participated in ChatGPT-supported writing activities during a seven-week intervention, while the control group followed traditional writing lessons. Data collection was carried out in two phases: quantitative and qualitative. The quantitative data were gathered using the Writing Strategies Questionnaire (Petrić & Czárl, 2003), which was transformed into a scale after factor analysis to enhance its validity and reliability. The questionnaire was administered to both groups as a pre-test before the intervention and a post-test after seven weeks, allowing for a comparative analysis of strategy use over time. The qualitative data were collected through semi-structured interviews with selected participants from the experimental group, focusing on their perceptions of ChatGPT’s role in their writing process. Quantitative data were analyzed using SPSS 25.0, with statistical tests applied to determine significant differences between pre-test and post-test results. The findings revealed that the experimental group showed a significant improvement in writing strategies, with metacognitive strategies demonstrating the most substantial increase, particularly in the editing stage. Thematic analysis of the qualitative data further indicated that students perceived ChatGPT as a motivating, guiding, and facilitating tool in their learning process, helping them structure their writing more effectively. While the study highlights the effectiveness of ChatGPT in developing writing strategies, it also underscores the importance of ethical guidance to ensure students use this technology responsibly. In this context, the findings provide valuable insights into technology-supported education practices aimed at enhancing writing skills. | |
dc.description.abstract | Günümüzde, yapay zeka destekli bir araç olan ChatGPT, eğitimde giderek daha fazla kullanılmakta ve dil becerilerini geliştirmek için paha biçilmez bir kaynak haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı ChatGPT'nin İngilizce öğrenenlerin yazma stratejileri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Vygotsky'nin sosyokültürel teorisinin Aracılı Öğrenme Deneyimi çerçevesine dayanan çalışma, yazma süreçlerinin temel bileşenlerini (bilişsel, üstbilişsel ve sosyal duyuşsal) ve ChatGPT'nin yazma stratejilerindeki aracılık rolünü incelemiştir. Karma yöntem yaklaşımıyla yarı deneysel bir çalışma olarak tasarlanan araştırma, Türkiye'de bir üniversitede okuyan ve kolayda örnekleme yoluyla deney ve kontrol gruplarına seçilen 220 hazırlık sınıfı öğrencisi (18-26 yaş arası) ile yürütülmüştür. Deney grubu yedi haftalık bir müdahale süresince ChatGPT destekli yazma etkinliklerine katılırken, kontrol grubu geleneksel yazma derslerini takip etmiştir. Veri toplama nicel ve nitel olmak üzere iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Nicel veriler, geçerlilik ve güvenilirliğini artırmak için faktör analizinden sonra bir ölçeğe dönüştürülen Yazma Stratejileri Anketi (Petrić & Czárl, 2003) kullanılarak toplanmıştır. Anket, her iki gruba da müdahaleden önce ön test ve yedi hafta sonra son test olarak uygulanmış ve zaman içinde strateji kullanımının karşılaştırmalı bir analizine olanak sağlamıştır. Nitel veriler, deney grubundan seçilen katılımcılarla ChatGPT'nin yazma süreçlerindeki rolüne ilişkin algılarına odaklanan yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Nicel veriler SPSS 25.0 kullanılarak analiz edilmiş, ön test ve son test sonuçları arasındaki anlamlı farklılıkları belirlemek için istatistiksel testler uygulanmıştır. Bulgular, deney grubunun yazma stratejilerinde önemli bir gelişme gösterdiğini, özellikle düzenleme aşamasında üstbilişsel stratejilerin en önemli artışı gösterdiğini ortaya koymuştur. Nitel verilerin tematik analizi ayrıca öğrencilerin ChatGPT'yi öğrenme süreçlerinde motive edici, yönlendirici ve kolaylaştırıcı bir araç olarak algıladıklarını ve yazılarını daha etkili bir şekilde yapılandırmalarına yardımcı olduğunu göstermiştir. Çalışma, ChatGPT'nin yazma stratejileri geliştirmedeki etkinliğini vurgularken, öğrencilerin bu teknolojiyi sorumlu bir şekilde kullanmalarını sağlamak için etik rehberliğin öneminin de altını çizmektedir. Bu bağlamda bulgular, yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlayan teknoloji destekli eğitim uygulamalarına ilişkin değerli bilgiler sunmaktadır. | |
dc.format.extent | XIV, 97 sayfa | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11452/50865 | |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Bursa Uludağ Üniversitesi | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Artificial intelligence | |
dc.subject | ChatGPT | |
dc.subject | Writing strategies | |
dc.subject | Yapay zeka | |
dc.subject | Yazma stratejileri | |
dc.title | Transforming English writing skills with AI: ChatGPT’s mediating effect on strategy use | |
dc.title.alternative | Yapay zeka ile İngilizce yazma becerilerinin dönüşümü: ChatGPT’nin strateji kullanımı üzerindeki uzlaştırıcı etkisi | tr |
dc.type | masterThesis | |
dspace.entity.type | Publication | |
local.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1