Publication:
Fen ve teknoloji öğretiminde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin öğrenci tutumuna etkileri üzerine bir çalışma

dc.contributor.buuauthorGüngör, Sema Nur
dc.contributor.buuauthorÖzkan, Muhlis
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2020-08-20T06:29:18Z
dc.date.available2020-08-20T06:29:18Z
dc.date.issued2011-04-01
dc.description.abstractBu araştırmada, İşbirlikli Öğrenme Yönteminin, İlköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Öğretimindeki tutumlarına etkileri üzerinde durulmuştur. “İnsan ve Çevre” ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemiyle işlenmesine, Bursa ilinin Nilüfer, Kestel ve Yıldırım ilçelerinden seçilen dört farklı okuldan toplam 101 (kız:46, erkek:55) öğrenci katılmıştır. Veriler, 20 sorudan oluşan İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Öğrenci Görüşleri Anketiyle toplanmış ve SPSS 13.00 paket programında değerlendirilmiştir. İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımının, Fen ve Teknoloji dersine katılan öğrencilerin %85’inin tutumları üzerine olumlu yönde etkili olduğu, ayrıca kız ve erkek öğrencilerin tutumları üzerindeki etkileri bakımından, farklılık göstermediği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis study focuses on the impact of Cooperative learning method in teaching science and technology courses to the 7th graders. 101 students (46 female, 55 male) from four different schools of Bursa’s Nilufer, Kestel and Yildrim districts were taught the “Human and environment” unit via Cooperative Learning Method. Our data was collected from these students by using Student Perspectives on Cooperative Learning Approach Survey which is total of 20 questions and was evaluated by using SPSS 13.00. The results indicate that Cooperative Learning Approach had a positive effect on 85% of the students who took the course. The results also show that gender of a student made no difference on the outcome.
dc.identifier2667-6788
dc.identifier.citationGüngör, S.N. ve Özkan M. (2011). “Fen ve teknoloji öğretiminde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin öğrenci tutumuna etkileri üzerine bir çalışma”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 24(1), 47-59.
dc.identifier.endpage59
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage47
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153429
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12342
dc.identifier.volume24
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİşbirlikli öğrenme yöntemi
dc.subjectFen ve teknoloji
dc.subjectTutum
dc.subjectCooperative learning method
dc.subjectScience and technology
dc.subjectAttitude
dc.titleFen ve teknoloji öğretiminde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin öğrenci tutumuna etkileri üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeA study on the effect of Cooperative Learning Method on students’ attitude in teaching science and technology
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
24_1_3.pdf
Size:
300.64 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: