Yayın: Der einsatz von liedern im stationenbasierten daf-unterricht in studienvorbereitenden gruppen
Dosyalar
Tarih
Kurum Yazarları
Yazarlar
Gürel, Eser Esra
Danışman
Şenyıldız, Anastasia
Dil
Türü
Yayıncı:
Bursa Uludağ Üniversitesi
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Özet
In der vorliegenden Arbeit wird der Einsatz von Liedern im stationenbasierten DaF-Unterricht in studienvorbereitenden Gruppen am Fremdsprachenzentrum der Bursa Uludağ Universität untersucht. Ziel der Untersuchung war es, die Wirksamkeit dieses Ansatzes auf die sprachlichen Kompetenzen, die Motivation und das interkulturelle Lernen der Studierenden zu analysieren. Die Datenerhebung erfolgte mithilfe von Vor- und Nachbefragungen. Insgesamt nahmen 31 Studierende aus zwei A2-Vorbereitungsgruppen an der Untersuchung teil. Während der Durchführung im Unterricht arbeiteten die Teilnehmenden in fünf verschiedenen Liederstationen (Grammatik, Wortschatz, Hörverstehen, Kultur und Interpretation). Nach Abschluss der Stationen präsentierten die Gruppen ihre Ergebnisse in Form von Plakaten. Die Auswertung der Fragebögen und qualitativen Rückmeldungen zeigt, dass der Einsatz von Liedern im stationenbasierten Unterricht eine positive Wirkung auf die Motivation der Lernenden, den Erwerb von Wortschatz, Grammatik und Hörverstehen sowie auf interkulturelle Sensibilisierung hatte. Besonders die Hörstation und die Interpretationsstation wurden von den Teilnehmenden als besonders nützlich empfunden, während die Kulturstation als herausfordernd galt. Die Ergebnisse machen deutlich, dass der stationenbasierte Ansatz in Verbindung mit Musik nicht nur sprachliche Kompetenzen fördert, sondern auch Freude am Deutschlernen und aktives Mitgestalten des Unterrichts begünstigt.
Mevcut çalışmada, Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu’nda hazırlık sınıflarında yürütülen Almanca yabancı dil (DaF) derslerinde şarkıların istasyon temelli olarak kullanımının etkileri incelenmiştir. Araştırmanın amacı, bu yöntemin öğrencilerin dil becerileri, motivasyonu ve kültürlerarası öğrenmeleri üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır. Veri toplama süreci ön test ve son test anketleriyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya iki A2 hazırlık sınıfından toplam 31 öğrenci katılmıştır. Uygulama sürecinde öğrenciler beş farklı şarkı istasyonunda (Dilbilgisi, Kelime Bilgisi, Dinleme, Kültür ve Yorumlama) çalışmış, ardından elde ettikleri sonuçları poster çalışmalarıyla sınıf ortamında sunmuşlardır. Anketlerin ve nitel geribildirimlerin analizi, şarkıların istasyon temelli derslerde kullanılmasının öğrencilerin motivasyonu, kelime bilgisi, dilbilgisi ve dinleme becerileri üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu göstermiştir. Katılımcılar en çok Dinleme ve Yorumlama istasyonlarını faydalı bulurken, Kültür istasyonu en zorlayıcı olarak değerlendirilmiştir. Sonuçlar, şarkılarla desteklenen istasyon yönteminin yalnızca dilsel gelişimi değil, aynı zamanda almanca öğrenme sürecinden alınan keyfi ve öğrencilerin derse aktif katılımını da güçlendirdiğini ortaya koymaktadır.
This study investigates the use of songs within a station-based approach to teaching German as a Foreign Language (DaF) in preparatory groups at the Foreign Languages Centre of Bursa Uludağ University. The aim of the research was to explore the effects of integrating songs into a differentiated and learner-centered learning environment on language skills, motivation, and cultural awareness. The theoretical part of the study discusses the potential of music in foreign language education, the principles of station-based learning, motivation theories, and the role of songs as cultural resources. The empirical part describes the implementation of five different learning stations (grammar, vocabulary, listening, culture, and interpretation) based on five selected German songs. Data were collected through pre- and post-questionnaires from 31 participants in A2level preparatory groups. The analysis of the data reveals that the station-based use of songs positively influenced students’ vocabulary acquisition, listening comprehension, grammar awareness, cultural knowledge, and overall motivation. The listening station was perceived as the most beneficial, whereas the culture station posed the greatest challenge for many learners. In addition, qualitative feedback from the participants highlights the motivational and engaging nature of the approach as well as the value of collaborative work. The results suggest that integrating songs into a station-based learning model offers an effective, motivating, and interactive approach to DaF instruction in preparatory groups.
Mevcut çalışmada, Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu’nda hazırlık sınıflarında yürütülen Almanca yabancı dil (DaF) derslerinde şarkıların istasyon temelli olarak kullanımının etkileri incelenmiştir. Araştırmanın amacı, bu yöntemin öğrencilerin dil becerileri, motivasyonu ve kültürlerarası öğrenmeleri üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır. Veri toplama süreci ön test ve son test anketleriyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya iki A2 hazırlık sınıfından toplam 31 öğrenci katılmıştır. Uygulama sürecinde öğrenciler beş farklı şarkı istasyonunda (Dilbilgisi, Kelime Bilgisi, Dinleme, Kültür ve Yorumlama) çalışmış, ardından elde ettikleri sonuçları poster çalışmalarıyla sınıf ortamında sunmuşlardır. Anketlerin ve nitel geribildirimlerin analizi, şarkıların istasyon temelli derslerde kullanılmasının öğrencilerin motivasyonu, kelime bilgisi, dilbilgisi ve dinleme becerileri üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu göstermiştir. Katılımcılar en çok Dinleme ve Yorumlama istasyonlarını faydalı bulurken, Kültür istasyonu en zorlayıcı olarak değerlendirilmiştir. Sonuçlar, şarkılarla desteklenen istasyon yönteminin yalnızca dilsel gelişimi değil, aynı zamanda almanca öğrenme sürecinden alınan keyfi ve öğrencilerin derse aktif katılımını da güçlendirdiğini ortaya koymaktadır.
This study investigates the use of songs within a station-based approach to teaching German as a Foreign Language (DaF) in preparatory groups at the Foreign Languages Centre of Bursa Uludağ University. The aim of the research was to explore the effects of integrating songs into a differentiated and learner-centered learning environment on language skills, motivation, and cultural awareness. The theoretical part of the study discusses the potential of music in foreign language education, the principles of station-based learning, motivation theories, and the role of songs as cultural resources. The empirical part describes the implementation of five different learning stations (grammar, vocabulary, listening, culture, and interpretation) based on five selected German songs. Data were collected through pre- and post-questionnaires from 31 participants in A2level preparatory groups. The analysis of the data reveals that the station-based use of songs positively influenced students’ vocabulary acquisition, listening comprehension, grammar awareness, cultural knowledge, and overall motivation. The listening station was perceived as the most beneficial, whereas the culture station posed the greatest challenge for many learners. In addition, qualitative feedback from the participants highlights the motivational and engaging nature of the approach as well as the value of collaborative work. The results suggest that integrating songs into a station-based learning model offers an effective, motivating, and interactive approach to DaF instruction in preparatory groups.
Açıklama
Kaynak:
Anahtar Kelimeler:
Konusu
Deutsch als fremdsprache, Stationenlernen, Lieder im unterricht, İstasyon temelli öğrenme, Şarkılarla öğretim, Yabancı dil olarak Almanca, German as a foreign language, Station-based learning, Teaching with songs