Publication:
Türk müziği devlet konservatuvarında öğrenim gören öğrencilerin batı müziği derslerine yönelik görüşleri: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi örneği

dc.contributor.authorBükülmez, İlayda Dubaz
dc.date.accessioned2024-04-18T06:33:10Z
dc.date.available2024-04-18T06:33:10Z
dc.date.issued2023-08-17
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarındaki öğrencilerin Batı müziği derslerine yönelik görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışmanın yöntemi nitel, deseni ise durum çalışmasıdır. 2021-2022 akademik yılında gerçekleştirilen çalışmanın çalışma grubunu 1, 2 ve 3. Sınıfta öğrenim gören 26 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, araştırmacı tarafından oluşturulan açık uçlu sorular ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak toplanmış ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Analizlerden elde edilen sonuçlar tema ve kategoriler belirlenerek yorumlanmıştır. Çalışmanın bulguları, çoğu öğrencinin Batı müziği nazariyatı ve piyano derslerine yönelik görüşlerinin olumlu olduğunu, söz konusu derslerin içeriklerini yeterli gördüğünü, ancak ders sürelerini yeterli görmediğini ortaya koymuştur. Ayrıca Batı müziği derslerinin Türk müziği derslerine katkı sağladığını, Batı müziği ve piyano derslerinin onlara geleceğe yönelik katkı sağlayacağını ve Türk müziğinde piyanonun eşlik sazı olarak kullanabileceğini ifade etmişlerdir. Söz konusu bulgulardan hareketle, ağırlıklı olarak Türk müziği eğitimi alan konservatuvar öğrencilerinin, Batı müziği ve piyano dersini gerekli gördüğü ve bu dersleri Türk müziği dersleri için destekleyici buldukları söylenebilir. Ayrıca Türk müziği eğitimi alan öğrencilerin çoğunluğu Batı müziği derslerinin onlara mesleki anlamda katkı sağlayacağını düşünmektedir.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this qualitative case study is to reveal the opinions of the students of Tekirdağ Namık Kemal University Turkish Music State Conservatory on Western music lessons. The study group of the study conducted in the 2021-2022 academic year consisted of 26 students studying in the 1st, 2nd and 3rd years.The data were collected through semi-structured interviews with open-ended questions created by theresearcher and analyzed through content analysis. The results obtained from the analysis were interpretedby determining themes and categories. The findings of the study revealed that most of the students had positive opinions about Western music theory and piano lessons, and that they considered the content ofthese lessons to be sufficient, but they did not consider the duration of the lessons to be sufficient. They alsostated that Western music lessons contributed to Turkish music lessons, Western music and piano lessonswould contribute to their future and that piano can be used as an accompaniment instrument in Turkishmusic. Based on the aforementioned findings, it can be said that conservatory students, who predominantlyreceive Turkish music education, considered Western music and piano lessons to be necessary and supportivefor Turkish music lessons. Finally, the majority of the students receiving Turkish music education think that Western music lessons will contributed to their professional career.en_US
dc.identifier.citationBükülmez, İ. D. (2023). "Türk müziği devlet konservatuvarında öğrenim gören öğrencilerin batı müziği derslerine yönelik görüşleri: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi örneği". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 692-706.tr_TR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.19171/uefad.1297837
dc.identifier.endpage706
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage692
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/79648/1297837
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3145850
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/41166
dc.identifier.volume36
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBatı müziği nazariyatıtr_TR
dc.subjectPiyanotr_TR
dc.subjectTürk müziği devlet konservatuvarıtr_TR
dc.subjectÖğrenci görüşleritr_TR
dc.subjectWestern music theory en_US
dc.subjectPiano en_US
dc.subjectTurkish music state conservatory en_US
dc.subjectStudents' opinions en_US
dc.titleTürk müziği devlet konservatuvarında öğrenim gören öğrencilerin batı müziği derslerine yönelik görüşleri: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi örneğitr_TR
dc.title.alternativeThe opinions of the students of turkish music state conservatory on western music lessons: The example of Tekirdağ Namık Kemal University en_US
dc.typeArticle en_US
dspace.entity.typePublicationen_US

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
36_2_13.pdf
Size:
1.01 MB
Format:
Adobe Portable Document Format