Publication:
Müzik öğretmenliği lisans programındaki müziksel işitme okuma yazma eğitiminin piyano eğitimine etkisine yönelik öğrenci ve öğretim elemanı görüşlerinin değerlendirilmesi

dc.contributor.advisorSungurtekin, K. Mete
dc.contributor.authorErtürk, Yasemin
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-10-19T19:32:26Z
dc.date.available2019-10-19T19:32:26Z
dc.date.issued2018-02-16
dc.description.abstractBu araştırmada; Türkiye'deki eğitim fakültelerinde okutulan müziksel işitme, okuma yazma eğitiminin, piyano eğitimine olan etkilerini saptamak ve olumlu/olumsuz etkilerini ortaya çıkarmak amaçlanmış, YÖK programında yer alan "MİOY ve Piyano" derslerinin içerikleri incelenip karşılaştırılarak MİOY eğitiminin piyano eğitimine olan etkisinin hangi aşamalarda ve içerikte olduğu öğrenci ve ilgili öğretim elemanları görüşleri de alınarak saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini ülkemizde müzik öğretmenliği lisans programında öğrenim gören öğrenci ve Piyano/Müziksel İşitme Okuma Yazma derslerini yürüten öğretim elemanları oluştururken; örneklemini ise amaçlı ve ya yargıya dayanan örnekleme metodu ve kolay ulaşılabilir örnekleme metoduyla (2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılında öğrenimine başlayan) yedi bölgedeki eğitim fakültelerinden seçilen öğrenci ve öğretim elemanları oluşturmaktadır. Araştırmada konuyla ilgili uzmanların ve öğrencilerin görüşlerinin elde edilmesi için anket yöntemi kullanılmış ve elde edilen veriler temel istatistiksel metotlar ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre, MİOY dersinin piyano dersine hem öğrenciler hem de öğretim elemanlarınca pozitif yönlü ve anlamlı/ olumlu etkisi olduğu olduğu ortaya konulmuş, piyano eğitimindeki temel davranışlar ve yaklaşımların, müziksel işitme, okuma, yazma eğitimi ile "büyük ölçüde" bağlantılı olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to determine the effects of musical hearing, reading writing education to piano education find out its positive and negative effects and the content of the ear training reading writing and piano lessons in the Higher Education Boards'cirriculum was studied and compared and it is tried to find out effects the content of musical ear training reading writing education to piano education by taking the viewsof students and instructors into consideration. The population of the reseach consist of students educated in the departments of music education in our country (students who started their education in 2013-2014 academic year) and giving piano/ musical hearing, reading and writing lectures. The sample of the research consinst of cluster sampling method and students and instructors from seven giographical regions chosen by using availibility sampling.Survey method is used to get the opinions of experts and the students on the subject and the data obtained is analysed by using simple statistical methods. According to the findings of the research, its found out that there is a positive and meaningful relation between these two lessons, and it is concluded that the basic behaviours and approades in piano education are associated with musical hearing, reading and writing education to a "great extent".
dc.format.extentXVIII, 117 sayfa
dc.identifier.citationErtürk, Y. (2018). Müzik öğretmenliği lisans programındaki müziksel işitme okuma yazma eğitiminin piyano eğitimine etkisine yönelik öğrenci ve öğretim elemanı görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/1071
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMüzik eğitimi
dc.subjectMüziksel işitme
dc.subjectOkuma
dc.subjectYazma eğitimi
dc.subjectPiyano eğitimi
dc.subjectMusic education
dc.subjectMusical hearing
dc.subjectReading
dc.subjectWriting education
dc.subjectPiano education
dc.titleMüzik öğretmenliği lisans programındaki müziksel işitme okuma yazma eğitiminin piyano eğitimine etkisine yönelik öğrenci ve öğretim elemanı görüşlerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeRegarding the effects of musical hearing reading writing education undergraduate music education program to piano education
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı/Müzik Eğitimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
502010.pdf
Size:
1.94 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: