Publication:
Açık uçlu öğrenme çevrelerine bilişsel katılımı desteklemede soruların kullanımı

dc.contributor.buuauthorYılmaz, Nuray Parlak
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2020-06-22T21:04:49Z
dc.date.available2020-06-22T21:04:49Z
dc.date.issued2006
dc.descriptionBu yazı, özetlenerek 21-23 Eylül 2005 tarihinde Sakarya’da yapılan V. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı’nda sunulmuştur.
dc.description.abstractAçık uçlu öğrenme çevrelerinde öğrenmenin gerçekleşebilmesi, öğrenenlerin tasarlanan etkinliklere bilişsel olarak katılımlarıyla mümkündür. Ancak araştırma sonuçları öğrenenlerin bu etkinliklere bilişsel katılımlarının istenen düzeyde olmadığını göstermektedir. Bu yazının amacı, dış destekleyicilerden biri olarak ele alınan soruların öğrenenlerin bu çevrelere bilişsel katılımını hangi durumlarda destekleyebileceğine ilişkin görüşleri ele almaktır. Ayrıca bu konuda çalışacak araştırmacılar için, Türkçe alanyazındaki ihtiyacı da göz önünde bulundurarak metin öğrenmede soruların etkisine ilişkin alanyazını ortaya koymaktır.
dc.description.abstractLearning within the open ended environments is possible only as far as learners attended cognitively into the exercises designed for them. Yet findings of the recent researchs show that attendence of learners are not at the expected level. Thus to consider the related opinions about in what circumstances the attendance is promoted by the adjunct guestions regarded often as one of external support forms is the chief purpose of this essay. To present a list of reference sources for further researches relating to the "effects of adjunct questions in textual learning" because of the inadequacy in the relevant Turkish literature is the other point to which this study aims to attain.
dc.identifier.citationYılmaz, N. P. (2006). "Açık uçlu öğrenme çevrelerine bilişsel katılımı desteklemede soruların kullanımı". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 19(1), 189-211.
dc.identifier.endpage211
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage189
dc.identifier.urihttp://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152338/5000138147.pdf?
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/11426
dc.identifier.volume19
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAçık uçlu öğrenme
dc.subjectAçık uçlu öğrenme çevreleri
dc.subjectDış destekleyiciler
dc.subjectYardımcı sorular
dc.subjectOpen ended learning
dc.subjectOpen ended learning environments (OELEs)
dc.subjectExternal support forms
dc.subjectAdjunct questions
dc.titleAçık uçlu öğrenme çevrelerine bilişsel katılımı desteklemede soruların kullanımı
dc.title.alternativeUse of the questions in order to support cognitive attendance into the open ended learning environments
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
19_1_10.pdf
Size:
263.9 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: