Publication:
K-ortalama yöntemi ile İngiliz dili eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin doğal şubelerinin araştırılması

dc.contributor.buuauthorŞentürk, Aysan
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
dc.date.accessioned2021-03-05T20:06:48Z
dc.date.available2021-03-05T20:06:48Z
dc.date.issued2000
dc.description.abstractEvrendeki canlı ve cansızları sahip oldukları çeşitli özelliklere göre sınıflama insanoğluna çok önemli kolaylıklar sağlamaktadır. Yapılan sınıflama sonucunda olaylar basit hale gelmekte ve anlaşılabilirliği artmaktadır. Bu amaçla kullanılan istatistiksel tekniklerden biri, kümeleme analizidir. Kümeleme analizi, çok boyutlu uzayda birbirine yakın olan gözlemlerden meydana gelen grupları veya kümeleri araştıran bir çok değişkenli istatistiksel analiz tekniğidir. k-ortalama yöntemi ise küme sayısı önceden bilinen verilerin, doğal kümelerini araştırmada kullanılan bir kümeleme analizi yöntemidir. Bu çalışmada, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin bir örneklemi ele alınmıştır. Araştırılan konu, öğrencilerin mevcut şube dağılımları ile k-ortalama yöntemine göre elde edilen doğal şubelerin sonuçlarının, tutarlı olup olmadığını belirlemektir.
dc.description.abstractClassification of the animate and inanimale things in the universe according to their various properties provides human beings with very important conveniences. As a result of this classification, phenomena become uncomplicated and more comprehensible. One of the statistical technigues utilised for this purpose is cluster analysis. Cluster analysis is a multivariate statistical analysing technique that investigates the groups or sets that consist of observations close to one anather in multi-dimensional space. As for k-means method, it is a cluster analysis technique which is used to investigate natural cluster of datum whose number of clusters are known. In this work, a sample group among the students at English Language Teaching Department of the Faculty of Education of Uludağ University is studied. The aim was to investigate if there is consistency between present cluster of students to the ir sections and their natural cluster obtained by means of k-means method.
dc.identifier.citationŞentürk, A. (2000). "K-ortalama yöntemi ile İngiliz dili eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin doğal şubelerinin araştırılması". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 135-145.
dc.identifier.endpage145
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage135
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17164
dc.identifier.volume13
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKümeleme
dc.subjectSınıflama
dc.subjectK-ortalama
dc.subjectÖklit uzaklığı
dc.subjectBenzerlik
dc.subjectClustering
dc.subjectClassification
dc.subjectK-means
dc.subjectEuclidean distances
dc.subjectSimilarity
dc.titleK-ortalama yöntemi ile İngiliz dili eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin doğal şubelerinin araştırılması
dc.title.alternativeResearching the natural branches of the students of the department of English language education with the K-average method
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
13_1_15.pdf
Size:
2.68 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: