Yayın:
Gençlerde dini gelişim

Küçük Resim

Tarih

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Özyılmaz, Ömer

Yazarlar

Guittard, Louis

Danışman

Dil

Türü

Yayıncı:

Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

Din eğitiminin, fıtraten temel bir postula olarak kabul edildiği bir'defa benim­ senince, geriye artık onun uygulama şartlarını belirlemek için bilhassa yaşanmış olaylara dayanmak gereği kalır. Genelde bir "Din Eğitimi" yoktur. Ancak Katolik Eğitim, Protestan, Yahudi ve İslâmî bir eğitimden söz edilebilir. Katolik kolejlerindeki öğrencilerin manevi gelişimlerinin genel bir görünümü, hem onlara uygulanan eğitim sisteminin avantaj ve dezavantajlarını gösterecek, hem de diğer dinlere faydalı telkinler verecektir. Bu prensiplere göre yetiştirilmiş öğrencilerin, birbirleriyle anlaşmışcasına aynı tarzda gelişmeğe devam edecekleri çok rahatlıkla zannedilebilir. Fakat durum hiç te öyle değildir. Aksine, yaşlara ve kişilere göre değişik tutum ve davranışlar or­ taya çıkar. Bu değişikliklerin en belirgin özellikleri, erinlik (buluğ) dönemlerinde belirir. Çocuklar kendi dinlerini buluğdan önce, büluğ esnasında ve onun tamamlan­ masından sonra aynı şekil ve tarzda uygulamazlar. Bu dönemlerin her birini karakte- rize eden bir kelime ile ifade etmek için, 1 dönemdekine: "Taklidi îman", II. dö­ nemdekine: "Buhranlı îman", III. dönemdekine de "Kişiselleşmiş îman" (özümse- nip kişiye mal edilmiş iman) diyebiliriz.

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Din eğitimi, Dini uygulama, Dini gelişim, Taklidi iman

Alıntı

Guittard, L. (1987). "Gençlerde dini gelişim". çev. Ömer Özyılmaz. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2(2), 229-232.

Koleksiyonlar

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

67

Views

59

Downloads