Publication:
Artificial intelligence-based language modelling: The effect of ChatGPT application on writing skills in the context of teaching English as a foreign language

dc.contributor.advisorYeşilbursa, Ayşegül Amanda
dc.contributor.authorKulaksız, Gizem Cengiz
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi
dc.contributor.orcid0009-0006-2085-0434
dc.date.accessioned2024-12-27T06:22:51Z
dc.date.available2024-12-27T06:22:51Z
dc.date.issued2024-10-18
dc.description.abstractDil öğreniminde yapay zekanın (YZ) kullanımı hızla artmakta, ChatGPT gibi gelişmiş sistemler öğrencilere dil becerilerini geliştirmek için etkileşimli ortamlar sağlamaktadır. Bu çalışma, yapay zeka tabanlı bir dil modeli olan ChatGPT'nin İngilizce yazma becerileri üzerindeki etkisini, tutarlılık, uyum, kelime bilgisi ve dilbilgisi kullanımına odaklanarak araştırmaktadır. Bu çalışma yarı deneysel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. Veriler, kolayda örnekleme yoluyla seçilen 101 katılımcıdan ön test, son test ve altı açık uçlu soru kullanılarak toplanmıştır. Çalışmanın katılımcıları Türkiye'de bir güzel sanatlar lisesinde okuyan 14-17 yaş arası lise öğrencileridir. Müdahaleden önce katılımcılara bir ön test uygulanmıştır. ChatGPT tarafından sağlanan geribildirimlerle 8 haftalık yoğun yazma uygulamasının ardından, çalışma son test ile tamamlanmıştır. Ayrıca, katılımcıların demografik bilgileri ile ChatGPT ve yazma uygulaması hakkındaki düşünceleri altı açık uçlu soru ile toplanmıştır. ChatGPT'nin yazma becerilerini geliştirmek için yararlı olduğu görülmüştür. Bulgular, ChatGPT gibi yapay zeka araçlarının yazma becerilerini geliştirme potansiyelini vurgulamaktadır. Dilbilgisi, tutarlılık ve uyum ve kelime bilgisi üzerinde orta ila güçlü etki büyüklüklerine sahip önemli gelişmeler bulunmuştur; bu da aracın öğrencileri yazma becerilerini geliştirmede etkili bir şekilde desteklediğini göstermektedir. Ayrıca, son test puanları ön test puanlarından önemli ölçüde yüksektir ve bu da müdahalenin öğrencilerin yazma yeterlilikleri üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu göstermektedir. Ancak çalışma, bu tür teknolojilerin temel öğrenme süreçlerinin yerini almak yerine onlara yardımcı olmasını sağlamak için eğitim süreçlerine dikkatli bir şekilde entegre edilmesi gerektiğinin altını çizmektedir. Bu çalışmanın sonuçları, yapay zeka tabanlı dil modellerinin dil öğrenme ve öğretme süreçleri üzerindeki etkisini daha iyi anlamamıza ve dil öğretiminde daha etkili stratejiler geliştirmemize yardımcı olabilir. Ayrıca İngilizce öğretimi alanındaki uygulayıcılar ve araştırmacılar için önemli bir kaynak olması umulmaktadır.
dc.description.abstractThe use of artificial intelligence (AI) in language learning is rapidly growing, with advanced systems like ChatGPT providing learners with interactive environments to enhance their language skills. This study investigates the impact of ChatGPT, an AI-based language model, on English writing skills, focusing on coherence, cohesion, vocabulary, and grammar usage. This study was designed as a quasi-experimental study. Data were collected from 101 participants selected through convenience sampling using pre-test, post-test, and 6 openended questions. The participants of the study were high school students between the ages of 14-17 in a fine arts high school in Turkey. Before the intervention, a pre-test was administered to the participants. After 8 weeks of intensive writing practice with feedback provided by ChatGPT, the study was concluded with a post-test. In addition, demographic information of the participants and their thoughts about ChatGPT and the writing practice were collected with 6 open-ended questions. ChatGPT was found to be useful for improving writing skills. The findings highlight the potential for AI tools such as ChatGPT to improve writing skills. Significant improvements were found in grammar, coherence and cohesion, and vocabulary, with moderate to strong effect sizes, suggesting that the tool effectively supported students in improving writing skills. Additionally, the overall posttest scores were significantly higher than the pretest scores, indicating a positive impact of the intervention on students' writing proficiency. However, the study underlines the need for careful integration of such technologies in educational contexts to ensure that they assist, rather than replace, fundamental learning processes. The results of this study can help us to better understand the impact of AI-based language models on language learning and teaching processes and to develop more effective strategies in language teaching. It is also hoped to be an important resource for practitioners and researchers in the field of English language teaching.
dc.format.extentXV, 84 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/49231
dc.language.isoen
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectChatGPT
dc.subjectYabancı dil olarak İngilizce öğretimi
dc.subjectYapay zeka
dc.subjectYazma becerileri
dc.subjectEFL teaching
dc.subjectArtificial intelligence
dc.subjectWriting skills
dc.titleArtificial intelligence-based language modelling: The effect of ChatGPT application on writing skills in the context of teaching English as a foreign language
dc.title.alternativeYapay zekâ tabanlı dil modeli: ChatGPT uygulamasının yabancı dil olarak İngilizce öğretimi kapsamında yazma becerileri üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Gizem_Cengiz_Kulaksiz.pdf
Size:
22.79 MB
Format:
Adobe Portable Document Format