Yayın:
Analyse der metaphorischen auffassungen von deutschlernenden über Deutsch im rahmen der mehrsprachigkeit

dc.contributor.advisorŞenyıldız, Anastasia
dc.contributor.authorAkan, Suat
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentAlman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0002-8195-2892
dc.date.accessioned2022-12-26T10:46:43Z
dc.date.available2022-12-26T10:46:43Z
dc.date.issued2022-07-22
dc.description.abstractBu çalışma, Almanca öğrenenlerin Alman diline karşı geliştirdikleri metaforik algıları çok dillilik bağlamında ele almaktadır. Teorik temelden sonra bir liseden 503 katılımcının yer aldığı araştırmanın yapısı sunulmuştur. Sonuçlar 14 farklı kategoriye ayrılmış ve diller için ortaya çıkan kategorinin burada açık ara farkla ilk sıraya yerleştiği görülmüştür. Katılımcıların yaklaşık % 80'i çarpıcı bir şekilde Almanca ile İngilizce arasındaki benzerliklere dikkat çekmiştir. Buna ilişkin argümanlarını, iki dilin fonolojik, semantik ve sözdizimsel düzeyine kadar inen gerekçelerle desteklemişlerdir. Araştırmada, öğrenicilerin Almanca dersine deneyimsiz ve boş zihinle gelmedikleri, aksine çok dillilik ilkeleri doğrultusunda sürekli teşvik edilmesi gereken, bu derse daha önceki deneyim ve bilgilerini yanlarında getiren kişiler olduğu sonucu ortaya çıkmaktadır.
dc.description.abstractIn dieser Studie werden metaphorische Auffassungen der Deutschlernenden über Deutsch im Rahmen der Mehrsprachigkeit behandelt. Nach der theoretischen Grundlegung wurde die Anlage der Untersuchung dargestellt, an der 503 Proband*innen aus einem türkischen Gymnasium teilnahmen. Die Ergebnisse wurden in 14 diversen Kategorien eingeteilt. Für die Sprachen auftauchende Kategorie wurde hier mit großem Abstand an erster Stelle platziert. Ca. 80 % der Proband*innen wiesen auf Ähnlichkeiten zwischen Deutsch und Englisch hin sowie gingen mit dbzgl. Argumentationen bis auf in die phonologische, semantische und syntaktische Ebene der beiden Sprachen ein. Daraus ergibt sich, dass die Lernenden kein Nullanfänger im Deutschunterricht waren, sondern brachten Vorerfahrungen und -kenntnissen mit, die in Hinblick auf das Mehrsprachigkeitskonzept stets gefördert werden sollten.
dc.description.abstractThis study deals with the metaphorical perceptions of German learners about German language in the context of multilingualism. After the theoretical basis, the structure of the research, which included 503 participants from a high school, is presented. The results were divided into 14 different categories, and it was seen that the category that emerged for languages took the first place here by a large margin. Approximately 80% of the participants pointed out the similarities between German and English languages. They supported their arguments regarding this with reasons that went down to the phonological, semantic and syntactic levels of the two languages. According to these results, it is concluded that the learners are not new and inexperienced in the German course, on the contrary, they are people who should be constantly encouraged in line with the principles of multilingualism and who bring their previous experience and knowledge to this course.
dc.format.extentXVI, 120 sayfa
dc.identifier.citationAkan, S. (2022). Analyse der metaphorischen auffassungen von deutschlernenden über Deutsch im rahmen der mehrsprachigkeit. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/30085
dc.language.isode
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÇok dillilik
dc.subjectDilin renkleri
dc.subjectİkinci yabancı dil öğretimi
dc.subjectYabancı dil olarak Almanca
dc.subjectMetaforik algı
dc.subjectMetafor
dc.subjectColors of the language
dc.subjectGerman as a foreign language
dc.subjectMetaphor
dc.subjectTertiary language didactics
dc.subjectMultilingualism
dc.subjectMetaphorical conception
dc.subjectDeutsch als fremdsprache
dc.subjectFarben der sprache
dc.subjectMehrsprachigkeit
dc.subjectMetapher
dc.subjectMetaphorische Auffassung
dc.titleAnalyse der metaphorischen auffassungen von deutschlernenden über Deutsch im rahmen der mehrsprachigkeit
dc.title.alternativeAn examination of the metaporical perceptions developed by german learners against the german language in a multilingual framework
dc.title.alternativeAlmanca öğrenenlerin Alman diline karşı geliştirdikleri metaforik algılarının çokdillik çerçevesinde incelenmesi
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
Suat_Akan.pdf
Boyut:
7.35 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama