Yayın:
Değişken maliyetler ve fiyatlama kararları

Küçük Resim

Tarih

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Çabuk, Adem

Yazarlar

Danışman

Dil

Türü

Yayıncı:

Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

İşletme yöneticilerinin almak zorunda oldukları en önemli faaliyet kararlarından birisini ürettikleri mal ve hizmetleri fiyatlama kararlan oluşturur. İşletme açısından stratejik bir nitelik taşıyan fiyatlama kararlan maliyet dışında birtakım faktörlerin de dikkate alınmasını zorunlu kılar. Fiyatlamada etkili olan, maliyet dışındaki diğer faktörler arasında; sektörün özelliği, sektör içindeki ve sektörler arasındaki rekabetin derecesi, mal veya hizmetin talep elastikiyeti, ekonominin içinde bulunduğu şartlar, işletmenin finansal yapısı, mamulün özellikleri, kurumsal yapı, kapasite kullanım oranı, devletin getirdiği sınırlamalar ve stok birikimi sayılabilir.

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Değişken maliyetler, Fiyatlama kararları, İşletme yöneticileri, Mal ve hizmet fiyatlama

Alıntı

Çabuk, A. (1987). "Değişken maliyetler ve fiyatlama kararları". Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1-2), 77-83.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

2

Views

55

Downloads