Yayın:
Altıncı ve yedinci sınıf ortaokul öğrencilerinin sosyal becerileri ile teknoloji bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi

dc.contributor.advisorYüksel, Asuman
dc.contributor.authorDemir, Armağan Özçelik
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-04-06T09:55:03Z
dc.date.available2021-04-06T09:55:03Z
dc.date.issued2021-01-08
dc.description.abstractBu çalışma altıncı ve yedinci sınıf ortaokul öğrencilerinin sosyal becerileri ile teknoloji bağımlılığı arasında bir ilişki olup olmadığını incelemektedir. Nicel araştırma yöntemlerinin uygulandığı çalışmanın örneklemini 2019-2020 eğitim öğretim yılında Batman ili Merkez ilçesinde eğitim gören 280 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak katılımcılara “Kişisel Bilgi Formu”, “Sosyal Beceri Ölçeği” ve “Teknoloji Bağımlılığı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS 23.0 istatistiki analiz programı ile analiz edilmiştir. Veri analizinde frekans, yüzde, t-testi, Tek yönlü varyans analizi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğrencilerin internet bağımlılığı toplam skorları ile sosyal beceri toplam skorları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu, öğrencilerin internet bağımlılık skorları ile sosyal beceri skorlarının cinsiyet, sınıf seviyesi, anne eğitim düzeyi, evde internet erişiminin olmasının hem sosyal becerileri hem de teknolojik bağımlılık skorlarında anlamlı farklılık yarattığı görülmüştür.
dc.description.abstractThis study examines whether there is a relationship between social skills of sixth and seventh grade secondary school students and technology addiction. The sample of the study, in which quantitative research methods were applied, was educated in the central district of Batman province in 2019-2020 academic year with 280 students. “Personal Information Form”, Social Skills Scale ”and“ Technology Addiction Scale” were used as data collection tools. The data were analyzed with SPSS statistical analysis program. Frequency, percentage, t-test, one-way analysis of variance and correlation analysis were used for data analysis. At the end of the study, there was a negative relationship between students 'internet addiction total scores and social skill total scores, besides students' internet addiction scores and social skill scores were significant in both social skills and technological addiction scores was seen to make a difference.
dc.format.extentXII, 100 sayfa
dc.identifier.citationDemir, A. Ö. (2021). Altıncı ve yedinci sınıf ortaokul öğrencilerinin sosyal becerileri ile teknoloji bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/19004
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSosyal beceri
dc.subjectTeknoloji
dc.subjectTeknoloji bağımlılığı
dc.subjectOrtaokul
dc.subjectSocial skills
dc.subjectTechnology
dc.subjectTechnology addiction
dc.subjectSecondary school
dc.titleAltıncı ve yedinci sınıf ortaokul öğrencilerinin sosyal becerileri ile teknoloji bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between social skills and technology addiction of sixth and seventh grade secondary school students
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı/Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
Armağan ÖZÇELİK DEMİR.pdf
Boyut:
1.26 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama