Publication:
Rus Viyola Okulunun kuruluşu ve gelişimi: Vadim Borisovski

dc.contributor.buuauthorÜnaldı, Elena
dc.contributor.departmentDevlet Konservatuvarı
dc.contributor.departmentMüzik Bölümü
dc.contributor.orcid0000-0003-3260-0652
dc.date.accessioned2022-07-25T11:18:45Z
dc.date.available2022-07-25T11:18:45Z
dc.date.issued2021-09-14
dc.description.abstract20. yüzyılda solo viyola yorumculuğu hızla gelişmeye başlamış, Alman viyolacı Paul Hindemith, İskoç viyolacı William Primrose, İngiliz viyolacı Lionel Tertis ve Rus viyolacı Vadim Borisovski sayesinde yeni bir seviyeye ulaşmıştır. Moskova Çaykovski Devlet Konservatuvarında profesör olan Vadim Borisovski, öğretmenlikle beraber hayatı boyunca solist ve Beethoven Yaylı Dörtlüsü’nün viyola sanatçısı olarak konserler vermiştir. Pedagog olarak kendine ait çalışma yöntemlerini, disiplinini ve sahne tecrübesini öğrencilerine aktaran Borisovski, 47 yıl öğretmenlik yapmış ve çok sayıda profesyonel viyola sanatçısı yetiştirerek Rus Viyola Okulunu dünya standartlarına ulaştırmıştır. Bu çalışmanın amacı Rus Viyola Okulunun kurulması ve gelişmesi ile çalışma yöntemleri ve önde gelen Rus viyola sanatçılarının önemini anlatmaktır.
dc.description.abstractIn the 20th century, the art of viola interpretation began to progress rapidly, thanks to German violist Paul Hindemith, Scotch violist William Primrose, British violist Lionel Tertis and Russian violist Vadim Borisovski, it reached to a new level. Vadim Borisovky was a professor at the Moscow-Tchaikovsky State Conservatory, in addition to his teaching career; he gave concerts throughout his whole life as a soloist and member of the Beethoven Quartet. As a pedagogue, he educated many professional violists throughout his 47 years of teaching career, which he carried over his discipline, experience and own methods to his students, accomplishing the Russian viola school to the world standards. This work aims to explain the progress of the Russian art of viola interpretation, practice methods and importance of leading Russian violists.
dc.identifier.citationÜnaldı, E. (2022). "Rus Viyola Okulunun kuruluşu ve gelişimi: Vadim Borisovski". Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(42), 521-546.
dc.identifier.endpage546
dc.identifier.issn1302-2423
dc.identifier.issn2564-6834
dc.identifier.issue42
dc.identifier.startpage521
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21550/sosbilder.960797
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1854509
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/28023
dc.identifier.volume23
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectViyola
dc.subjectRus Viyola Okulu
dc.subjectViyola eğitimi
dc.subjectViyola yorumculuğu
dc.subjectVadim Borisovski
dc.subjectViola
dc.subjectRussian Viola School
dc.subjectViola education
dc.subjectViola interpretation
dc.titleRus Viyola Okulunun kuruluşu ve gelişimi: Vadim Borisovski
dc.title.alternativeEstablishment and development of Russian Viola School: Vadim Borisovsky
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentDevlet Konservatuvarı/Müzik Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
23_42_17.pdf
Size:
956.65 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: