Publication:
Çoklu temsiller ile desteklenen cebir öğretiminin öğrencilerin cebirsel muhakemeleri üzerine etkisinin incelenmesi

dc.contributor.advisorSelek, Hatice Kübra Güler
dc.contributor.authorBoyun, Ömer Faruk
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentMatematik Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0001-8427-4129
dc.date.accessioned2024-06-24T06:32:07Z
dc.date.available2024-06-24T06:32:07Z
dc.date.issued2024-02-07
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı yedinci sınıf öğrencilerinin çoklu temsiller ile desteklenen cebir öğretiminin öğrencilerin cebirsel muhakemeleri üzerine etkisini incelemektir. Bu bağlamda çoklu temsiller ile gerçekleştirilen cebir öğretimi sürecinde öğrencilerin cebirsel muhakeme becerilerinin gelişimini incelemek ve çoklu temsillerle ile yapılan cebir öğretimi hakkında öğrenci görüşlerini bir araya getirmek amacıyla karma yöntemlerden açıklayıcı ardışık desen tercih edilmiştir. Araştırmada nicel bağlamda yarı deneysel desen bünyesinde yer alan eşitlenmemiş gruplar ön test-son test deseni kullanılmıştır. Nitel bağlamda ise yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış olup tüm dengelimci betimsel analiz yaklaşımı tercih edilmiştir. 2022-2023 eğitim öğretim yılı Şanlıurfa ili Haliliye ilçesinde bulunan bir devlet okulunda dört farklı şubenin katılımıyla 54 deney 62 kontrol grubu olmak üzere 116 yedinci sınıf öğrencisi çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırma iki farklı öğretmenin bir deney bir kontrol grubu olacak şekilde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak Cebirsel Muhakeme Başarı Testi, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve çalışma kağıtları uzman görüşü alınarak geliştirilmiştir. Nicel verilerin analizinde aynı grupların ön test ve son test puanları arasındaki ilişkiyi belirlemek adına Wilcoxon Eşleştirişmiş Çiftler Testi kullanılmıştır. Farklı gruplar arasında ilişkiyi belirlemek amacıyla katılımcıların erişi puanları Mann-Whitney U Testi ile SPSS 26 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizde ses kaydına alınan görüşmeler MAXQDA 2022 paket programı kullanılarak transkript edilmiş ve yarı yapılandırılmış görüşme formundaki sorular çerçevesinde öğrenci görüşleri kodlanarak temalar oluşturulmuştur. Çalışmanın sonucunda deney grubu öğrencilerinin lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Yapılan görüşmelerin sonucunda ise çoklu temsil temelli öğretime dair katılımcılar olumlu görüşler belirtmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effect of algebra teaching supported with multiple representations on algebraic reasoning of seventh grade students. In this context, explanatory sequential design was preferred among mixed methods to examine the development of students' algebraic reasoning skills in the process of algebra teaching with multiple representations and to bring together students' views about algebra teaching withmultiple representations. In the quantitative context, unequalised groups pretest-posttest design within the quasi-experimental design was used. In the qualitative context, semi-structured interviews were conducted, and deductive descriptive analysis approach was preferred. In the 2022-2023 academic year, 116 seventh grade students, including 54 experimental and 62control groups, with the participation of four different branches in a public school in Haliliyedistrict of Şanlıurfa province, constituted the study group. The research was conducted withtwo different teachers, one experimental and one control group. Algebraic Reasoning Achievement Test, semi-structured interview form and worksheets were developed as datacollection tools by taking expert opinion. In the analysis of quantitative data, Wilcoxon Matched Pairs Test was used to determine the relationship between the pre-test and post-test scores of the same groups. In order to determine the relationship between different groups, the achievement scores of the participants were analysed with the Mann-Whitney U Test using the SPSS 26 package program. In the analysis of qualitative data, the audio-recorded interviews were transcribed using the MAXQDA 2022 package program, and themes were created bycoding student opinions within the framework of the questions in the semi-structured interview form. As a result of the study, a significant difference was found in favor of the experimental group students. As a result of the interviews, the participants expressed positive opinions about multiple representation-based teaching.
dc.format.extentXV, 78 sayfa
dc.identifier.citationBoyun, Ö. F. (2024). Çoklu temsiller ile desteklenen cebir öğretiminin öğrencilerin cebirsel muhakemeleri üzerine etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/42241
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectCebirsel muhakeme
dc.subjectÇoklu temsil
dc.subjectMatematik eğitimi
dc.subjectÖğrenci görüşleri
dc.subjectTemsil
dc.subjectAlgebraic reasoning
dc.subjectMathematics education
dc.subjectMultiple representation
dc.subjectRepresentation
dc.subjectStudent views
dc.titleÇoklu temsiller ile desteklenen cebir öğretiminin öğrencilerin cebirsel muhakemeleri üzerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the effect of algebra teaching supported with multiple representations on students' algebraic reasoning
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı/Matematik Eğitimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Ömer_Faruk_Boyun.pdf
Size:
3.66 MB
Format:
Adobe Portable Document Format