Publication:
Türkiye ile Bulgaristan'da okulöncesi öğretmenliği eğitimi almış öğretmenlerin mesleki doyum ve tükenmişlik düzeylerinin karşılaştırılması

dc.contributor.advisorBaşal, Handan Asude
dc.contributor.authorÇavuşoğlu, Eliz Tepeli
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-11-03T18:52:25Z
dc.date.available2019-11-03T18:52:25Z
dc.date.issued2016-12-23
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Türkiye ile Bulgaristan'da Okul Öncesi Öğretmenliği Eğitimi Almış Öğretmenlerin Mesleki Doyum ve Tükenmişlik düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Ayrıca araştırmanın, okul öncesi öğretmenlerinin mesleki doyumlarının ve tükenmişliklerinin incelenmesi nedeniyle bu alanda yapılacak diğer çalışmalara yol gösterici nitelik taşıyacağı düşünülmektedir. 2015-2016 eğitim- öğretim yılında Bursa ili sınırları içinde Yıldırım, Osmangazi ve Nilüfer ilçelerinde ki okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenleri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubunu oluşturan öğretmenlere araştırmanın amacına uygun olarak araştırmacı tarafından hazırlanan Ön Bilgi Formu uygulanmıştır. Daha sonra Mesleki Doyum Ölçeği ve Maslach Tükenmişlik Envanteri uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre; Bulgaristan'da eğitim alan okul öncesi öğretmenlerinin, Türkiye'de eğitim alan okul öncesi öğretmenlerine göre hem mesleki doyumları yüksek hem de tükenmişlik düzeyleri daha azdır. Elde edilen bu bulgu ile; okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin mesleki doyum düzeylerini arttıracak bir takım önlemlerin ilgililer tarafından alınması önem kazanacaktır. Çalışmada elde edilen bulguların literatüre uygunluğu ve sonuçlar üzerindeki etkileri tartışılarak ileride yapılacak çalışmalara ilişkin önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this research; Turkey and Bulgaria Studied pre-school teaching in teachers' professional satisfaction and Burnout levels. In addition, pre-school teachers professional satisfaction of the research and investigation of the Burnout will be held in other studies in this area due to the guiding quality will carry. The applications of the research within the boundaries of Bursa province in the academic year 2015-2016 Yıldırım, Osmangazi and Nilüfer districts in pre-school education institutions was carried out on preschool teachers who work in them. Research, forming a research group for the purpose of the research investigator to teachers by preliminary information form. Maslach Burnout Inventory for professional Satisfaction Scale and later has been applied. According to research findings, teachers in preschool education in Bulgaria education in Turkey pre-school teacher, according to both professional satisfaction than both high burnout levels. This finding is obtained; of a teacher of preschool education to increase their level of satisfaction some of the measures to be taken by the professional concerned will be important. The literature of relevance to their impact on the study findings and results for future work are discussed and recommendations are given.
dc.format.extentXVI, 109 sayfa
dc.identifier.citationÇavuşoğlu, E. T. (2016). Türkiye ile Bulgaristan'da okulöncesi öğretmenliği eğitimi almış öğretmenlerin mesleki doyum ve tükenmişlik düzeylerinin karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/1330
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMesleki doyum
dc.subjectOkul öncesi öğretmenliği
dc.subjectTükenmişlik
dc.subjectBurnout
dc.subjectJob satisfaction
dc.subjectPreschool teacher education
dc.titleTürkiye ile Bulgaristan'da okulöncesi öğretmenliği eğitimi almış öğretmenlerin mesleki doyum ve tükenmişlik düzeylerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comparisons professional satisfaction and burnout levels of the teachers who studied preschool teacher education in Turkey and Bulgaria
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
464964.pdf
Size:
1.25 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: