Publication:
Lise öğrencilerinin parçalı fonksiyon bilgisini oluşturma ve pekiştirme süreci

dc.contributor.buuauthorAltun, Murat
dc.contributor.buuauthorYılmaz, Aslıhan
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentİlköğretim Bölümü
dc.date.accessioned2020-08-17T12:45:06Z
dc.date.available2020-08-17T12:45:06Z
dc.date.issued2010-04-01
dc.description.abstractÖğretimin niteliğini artırmada bilişsel süreçlerin incelenmesinin ciddi fırsatlar sunacağı beklentisi dikkatleri soyutlamanın açıklaması ile ilgili RBC + C (recognizing, building with, constructing + consolidation ) modeline yöneltmiştir. Bu düşünceden hareketle bu çalışmada, uygun bir öğrenme ortamında, lise öğrencilerinin Parçalı Fonksiyon bilgisini oluşturma ve pekiştirme süreçleri incelenmiştir. Çalışma gönüllü iki lise öğrencisi ile grup çalışması şeklinde gerçekleştirilmiş olup, öğretimde öğrencilerin ön deneyim ve bilgilerini kullanabilmelerine imkan veren, beş problem tasarlanmış ve sıralı olarak kullanılmıştır. Çalışmada öğrencilerin daha önce oluşturdukları bilgiyi, sonrakilerde de kullandıkları, Parçalı Fonksiyon bilgisini belirli bir düzeyde doğru olarak oluşturdukları ve pekiştirdikleri gözlenmiştir. Çalışma ayrıca, problem tabanlı öğretimin bilginin yapılandırılmasına güçlü katkısını ortaya koymuştur.
dc.description.abstractThe expectation that examination of cognitive processes offers serious opportunities in increasing quality of instruction drew the attention to RBC + C (recognizing, building with, constructing + consoliolation) model, which is about explanation of abstraction. Departing from this point, in this study, high school students’ processes of constructing and reinforcing piecewise function knowledge were examined in an appropriate learning environment. Application was carried out with two volunteer high school students as a group work. Five problems enabling the students to use their experiences and prior knowledge were designed and respectively used in the instruction. As a result, it was observed that the students benefited from their prior knowledge in constructing new knowledge and they could costruct and reinforce piecewise function knowledge correctly at a certain level. Moreover, the study revealed the strong contribution of problem based instruction to construction of knowledge.
dc.identifier.citationAltun, M. ve Yılmaz A. (2010). “Lise öğrencilerinin parçalı fonksiyon bilgisini oluşturma ve pekiştirme süreci”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 23(1), 311-337.
dc.identifier.endpage337
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage311
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153409
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12290
dc.identifier.volume23
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSoyutlama süreci
dc.subjectPekiştirme
dc.subjectParçalı fonksiyonlar
dc.subjectBağlam içinde öğrenme
dc.subjectYapılandırma
dc.subjectAbstraction process
dc.subjectReinforcement
dc.subjectPiecewise functions
dc.subjectLearning in context
dc.subjectConstruction
dc.titleLise öğrencilerinin parçalı fonksiyon bilgisini oluşturma ve pekiştirme süreci
dc.title.alternativeHigh school students’ processes of constructing and reinforcing piecewise function knowledge
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/İlköğretim Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
23_1_17.pdf
Size:
847.97 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: